Poliser vill förbjuda motorcyklar (Storbritannien)

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Last edited:
motorcyklister i Midsomer
dom kan ju börja göra nåt åt det som är förbjudet idag
eller så kan dom sparka några konstaplar som inte har nåt att göra då

Magiskt... vad skall man säga?!

Idioter finns överallt..

Vafan det är våran hobby kan man säga. Ska vi fråga vad dem vad deras hobby är och förbjuda det med då? Slår vad om att ingen av dem som håller med om det där någonsin har kört en hoj.

Va ska man ha privata bilar för.
Man ska ta buss eller gå.
Trampcykel funkar det me´.
Ett chip i bilen eller varför inte på varje medborgare.:va

Ja fy fan man kan ju bli upprörd för mindre :mad: :huvet :mad: :huvet

Rippar vad "Takazumi" skrev:
- "Helrätt, motorcyklar borde vara förbjudna i ett civiliserat samhälle eftersom de orsakar en massa skador och dödsfall varje år. Dessutom bör vi införa totalt rökförbud, alkoholförbud och förbud att vistas hemma. För det vet vi ju att de flesta olyckorna händer i hemmen. Sen måste vi också införa lämplighetsintyg på alla som tänker skaffa barn, då kommer vi att slippa barnmisshandel och incest i stor utsträckning.

F-n vet om inte det borde vara förbjudet att lyssna på radio när man kör bil, det tar ju fokus från körningen. Och mobiler och GPS:er ska vi bara inte tala om.

Nä, jag tror jag stannar hemma och spelar MotoGP på datorn istället. Visst f-n, det kommer ju strålning från skärmen. Måste förbjuda sånt också."

... suck...

Undrar om det verkligen är så att dom själva tror att dom kan lagstifta bort MC-åkningen eller att det är ett sätt att fånga uppärksamhet i frågan.

Självfallet är det ju så att folk i allmänhet och polisen i synnerhet inte uppskattar fortkörningen och att vissa kanske skiter i att stanna för polisen. Sedan har vi väl det här med det stora antalet skadade och omkomna på tvåhjuliga fordon. Konstigt iof att det trycks på det här med hastigheten och att man inte kan lagföra de som kör för fort ist för att fokusera på just skadade och omkomna....

Just det fokuset förlöjligar också förslaget med argumentet: föbud.

Låt oss ist hoppas att det mynnar i något konstruktivt för att minska antalet skadade och omkomna i trafiken. Tyvärr tror jag också att mototgärder som kubikbegränsning/hastighetsspärrar kommer att kunna komma på tal som alternativ till lagstiftningen..

Sådan idioti tystas bäst bort ...

:tummenupp

Jag stör mig oxå på denna tryggheten! Fiser en fluga ringer folk polisen osv...hellre sitter de missnöjda på sitt sura jobb livet ut än att säga upp sig o byta! Folk lever kvar i relationer som e piss för de vet inte vad de kommer få. Tryggheten hindrar folk från mycket! Trevligt att fler iaktagit samma problem som jag uppmärksammat!

Kanske skulle köpa boken, 37kr :P

ang. sverige och 'trygghetsnarkomanin' som breder ut sig i detta land - obligatorisk läsning:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=460585&previousRenderType=2

och köp gärna boken också:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172320826

Mycket läsvärt.. sedan är det väl detta med jämnställdhetens lagar,pojkar måste visst leka med dockor på dagis numera,o flickor med bilar, hörde jag av e som jobbar med detta, någon form av kvotering, är det sant får blir jag mörkrädd.. eller är det bra?

mjaa, bra och bra...alltför många är intresserade av att lägga sig i just i DITT liv och säger vad du ska och inte ska göra och inte nog med det utan även när, var och hur.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage