Polisens civilhojar i Uppsala?

Gurra H

Nu med hus på vischan!
Gick med
13 May 2003
Hoj
VFR 800FI
Hej på er!

Tillbaka på forumet efter en sväng till Deltaträffen i Timrå.
Drabbades av svårartad Sporthojsabstinens under helgen. Botas bäst med öl och falukorvsmackor, samt svalkande bad i Indalsälven.

Till saken. Är det någon som har koll på vad Uppsalapolisen har för civilia motorcyklar?
Såg igår en barsk herre som stod och skrev papper på sadeln på en svart (med några röda ränder) hoj med svarta väskor. Kan möjligen ha varit en K1200RS.
Sen har de väl en eller ett par civila off-roadhojar också.

/Gurra

Jag VET att dom använde en silver eller gråfärgad bumse med röda reflexer på frontkåpan i slutet av maj... :mad:

bäst att inte stanna och titta efter, bara att växla ner å gasa om nån beter sig misstänkt =)

Vet flera som stått still i korsningar och det har glidit upp nån bredvid och snott nyckeln så ett tips är att inte låta nån okänd komma tillräckligt nära för att få tag i den. Hände mig i Thailand att en polis sprang ut från trottoaren när jag stod still och tittade åt andra hållet, snodde nyckeln innan jag såg vad som hände. Det kommer jag aldrig låta hända igen!

Bara att köra hem och om de kommer att frågar senare så... :notme :D

Kreuger skrev:
bäst att inte stanna och titta efter, bara att växla ner å gasa om nån beter sig misstänkt =)

Vet flera som stått still i korsningar och det har glidit upp nån bredvid och snott nyckeln så ett tips är att inte låta nån okänd komma tillräckligt nära för att få tag i den. Hände mig i Thailand att en polis sprang ut från trottoaren när jag stod still och tittade åt andra hållet, snodde nyckeln innan jag såg vad som hände. Det kommer jag aldrig låta hända igen!

Bara att köra hem och om de kommer att frågar senare så... :notme :D

Skillnaden är att med den snuten räcker det med 500kr så får du åka vidare. :rock
I Sverige blir det vårdslöshet i trafik så fort nått hjul inte är i luften :mad:

DR650:n har jag sett ikväll med förare på. Jag kom tvärs över E4:an efter att kört ut från gatan som passerar mAx - gick väl ganska fort som vanligt och såg DR:en stå i mötande svängande fil. Jag hejade, men fick bara en lååång blick tillbaka (han bedömde väl sina chanser att kunna få stopp på token på den überschnygga ljudmaskinen :) ).

Som vanligt är det inte killen i inlägget som skrivit brevet...

250 kr kostade det att ha kört på bakhjulet inne i stan vid Patong beach. Polisen sa åt mig att åka ut på motorvägen och träna istället! *garvar*....å det gjorde jag, först på en blade och sen på en SP1:a

NinjaNurse skrev:
Vad läskigt. Jag som hela tiden har trott att det var tvärtom! :D

Jadu, inte mycket man vet om våra trafiklagar tydligen, tur att vi fick det där uträtat en gång för alla nu! Ett hjul ska alltså alltid vara i luften och så fort båda är i backen samtidigt är det grund för åtal för vårdslöshet i trafik!

:fakta

:D

har dom inte fler offroadare? har för mig att jag såg ett par stycken förra året på sista april!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT