polisen tog mitt körkort

JORGEN

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
tl1000s
hej var ute ock åkte hoj i dag ock möter en polis motorcykel i140kmh på 70 väg jag vrider om rullen några km sedan komer jag fram till motorvägen dä står en ny mc polis jag väljer att åka ifrån honom med men jag insåg att jag hate lite bensin men jag gjorte ett försök men bensinen tog slut efter 4km ock polsen tog mig han tog mitt körkort han sa att trafipakse stog på 170 på motor vägen ock var vältig arg men jag skriv inte något papper vad händer nu då???????

JORGEN skrev:
hej var ute ock åkte hoj i dag ock möter en polis motorcykel i140kmh på 70 väg jag vrider om rullen några km sedan komer jag fram till motorvägen dä står en ny mc polis jag väljer att åka ifrån honom med men jag insåg att jag hate lite bensin men jag gjorte ett försök men bensinen tog slut efter 4km ock polsen tog mig han tog mitt körkort han sa att trafipakse stog på 170 på motor vägen ock var vältig arg men jag skriv inte något papper vad händer nu då???????

:tummenupp bra jobbat!!! Du lär inte få köra hoj i sommar :död
lider med dig .......

Va det dig dom prata om på polisradion.
Hörde att det va nån mc som körde fort på motorvägen

Davve84 skrev:
:tummenupp bra jobbat!!! Du lär inte få köra hoj i sommar :död
lider med dig .......
Om han drog ifrån polis osv så tror jag inte han får återse sitt körkort alls

Last edited:
forumets längsta mening nästan.. ;)

Vad som händer? Ja du lär ju inte köra nå mer hoj den här säsongen..Tråkigt att bli av med kortet, men.. Ja du vet säkert vad jag tänker..

Det som händer nu är att du får en massa skäll från vissa högre stående element här, där dom säger att du får skylla dig själv, ta straffet som en man och att du är en dålig människa. :rolleyes: Bara så du är beredd...

Allvarligt så tror jag att du kan fortsätta köra så länge, om du inte lämnade ifrån dig kortet eller skrev på nånting :)

Jag satt o lyssna o hörde helt hur de gick för poliserna mot dig =).
Dom sa att en polis hade sett dig köra fort o att du va på väg mot motorvägen. Då ropa dom dit 1 mc till o sen 3 bilar tror jag de va som svara. 2st va vid klocket o väntade på dig.
Fan att du inte lyckades dra dom då du borde nog inte gett dig ut på motorvägen.

Hade du stannat direkt efter att han vänt hade du inte åkt på nånting då de inte kan mäta dig när de möter dig. :klappar

JORGEN skrev:
vad händer nu då???????

Behöver du överhuvudtaget ställa den frågan?? Jag tror att du egentligen är mycket väl medveten om att MC-säsongen är över... :rolleyes:

korpe skrev:
och kanske kåken i en eller två månader :) hehe lider med dig

Tråkigt för dej :( Jag tror dock inte att det blir kåken för 170 km/h. Tror det bara är att vänta på rekomenderade brev som du kan skita i att lösa ut tills de kommer över med dem när du är hemma.

vtwin skrev:
tror dock inte att det blir kåken för 170 km/h.

Det är nog inte för hastighetsöverträdelsen han får ta detta straff. Det beror snarare på att han försökte dra polisen...

Jag har en polare som fick fotboja, när han gjorde samma sak (fast med bil).

foobar skrev:
Det är nog inte för hastighetsöverträdelsen han får ta detta straff. Det beror snarare på att han försökte dra polisen...

Jag har en polare som fick fotboja, när han gjorde samma sak (fast med bil).

Är inte det lite svårt att bevisa - man kanske inte såg dom?

JORGEN skrev:
hej var ute ock åkte hoj i dag ock möter en polis motorcykel i140kmh på 70 väg jag vrider om rullen QUOTE]

Det är ju inte farligt att möta en polis eller att se en polis, när man inte gjort något(som kan bevisas) stannar man och pratar med polisen. Lycka till det kommer du behöva... :)

Trist... :(

140 på 70-väg är väldigt lätt hänt; kom att tänka på detta på vägen hem från stan. Man ligger i 80 bakom en bil i 5000 rpm och bestämmer sig för att släppa rullen fri. Någon sekund senare står varvräknaren på 10k och hastighetsmätaren på 160. Får nog börja passa sig mer i fortsättningen så inte lappen ryker för en annan också.

Frågan lyder: Varför i helvete körde du omkring med soppa som räckte i enbart 4km?

*/ ?>
Back