Polisen 1.02.77 på Falkenberg!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Alltså skulle träna på Falkenbergs motorbana, det visade sig att polisen hade hyrt banan för att träna lite med sina motorcyklar.
Jag kunde inte låta bli att ta fram stoppuret naturligtvis, och tiden blev alltså på deras snabbaste åkare 1.02.77! Vilket jag naturligtvis måste förmedla vidare :rolleyes:! :rolleyes:! :rolleyes:! :D

är de bra eller dåligt??
Kan iofs tänka mig att de inte är nån höjdar tid men kul å veta.
Nåt å jämföra med vore najs

Alltså skulle träna på Falkenbergs motorbana, det visade sig att polisen hade hyrt banan för att träna lite med sina motorcyklar.
Jag kunde inte låta bli att ta fram stoppuret naturligtvis, och tiden blev alltså på deras snabbaste åkare 1.02.77! Vilket jag naturligtvis måste förmedla vidare :rolleyes:! :rolleyes:! :rolleyes:! :D

haha för oss som inte kan så mycket om falkenberg, är det snabbt?:D

Jimmy Lindström körde 45.6 på kvalet i superbike!
Och snittet ligger i roadracingen på ca 50 tider!:D

Vad skulle någon som Lindström göra på en polismc? Det blir nu ren spekulation. Intressant fråga dock för hojen gör ju en hel del för varvtiden. Dessutom kör nog polisen med större marginaler än tävlingsåkare.

Det är väl inte så illa på en trött, tung bmw med massa utrustning(som jag gissar att de körde)

Skulle gissa att rekordet för bilar ligger där i trakterna med. Med min passat från 91 skulle man troligen inte komma under 1:30...

Översätt det till motorcykel. CBR 600 RR 05.a fullkittad vs. Standard Honda ST1300 men mycket extravikt...

haha för oss som inte kan så mycket om falkenberg, är det snabbt?:D

Jimmy Lindström körde 45.6 på kvalet i superbike!
Och snittet ligger i roadracingen på ca 50 tider!:D

Det blir nog fel för en gatåkare att jämföra en polis på en BMW mot Jimmy Lindström och sen försöka placera sig själv någonstans på skalan.

Kan meddela att det var Bmw av senaste modellerna.
En gissning från min sida om Jimmy satt på den ca 10 sek bättre!:confused:

Det blir nog fel för en gatåkare att jämföra en polis på en BMW mot Jimmy Lindström och sen försöka placera sig själv någonstans på skalan.

Precis. På allmänna åkningar på Anderstorp kämpar många förare av 1000 cc rövraketer att komma under 2.00. Känn er frånåkta av en mc-polis på en nedlastad touringhoj :rofl :rofl :rofl

Snabb eller inte.. Men de är imponerande att se dem på teknikbanor.

Förövrigt så hittar vi fler och fler poliser som söker sig till SMC's utbud i kurser.

2880484 Kan meddela att det var Bmw av senaste modellerna.
En gissning från min sida om Jimmy satt på den ca 10 sek bättre!:confused:
Tvivlar jag starkt på! Skulle han alltså bara vara 5s snabbare med en kittad racehoj än med en extratjock touringhoj? tror snarare att han kanske skulle kapa en 3-4s.

Tvivlar jag starkt på! Skulle han alltså bara vara 5s snabbare med en kittad racehoj än med en extratjock touringhoj? tror snarare att han kanske skulle kapa en 3-4s.
Jepp jag tog nog i lite, men 3-4sek snarare 6-7 sek!!!

Polisen satsar stort på MC poliser nu. Många i hemstaden går den utbildningen. Sen kommer ju inte alla köra mc men det kommer komma en MC hit iaf och sen får dom väll köra den ibland osv. Blir kämpigt att smita då...

Ett tips! Efter att sett dom på Falkenberg. Hitta en rondell kör 2 varv vilket du kommer upp i baken på dom, sväng sedan ut ,sen kan du åka var du vill och gömma dig :tummenupp

Ett tips! Efter att sett dom på Falkenberg. Hitta en rondell kör 2 varv vilket du kommer upp i baken på dom, sväng sedan ut ,sen kan du åka var du vill och gömma dig :tummenupp

Eller 4 varv och varva honom, så leder du med ett extra varv så han måste köra två varv innan han får köra ut :tummenupp

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025