Polisbil krockade på Härskogsvägen

Frågan från bilsportsförbundet är ju befogad tycker jag.

Sen är ju dessutom dom som kör och tävlar i bilsport betydligt duktigare chaufförer än den genonsnittlige polisen.

Dom knullade till det helt enkelt.

Inte så roligt att sitta på möte idag. Det va hans bästa vän som satt i den "vanliga" bilen när länsman klippte till. Övningspiloten i en hastighet som, enligt, skit samma låg närmare 180+. Tydligen ok. :confused: Läget, när vi hade mötet va kritiskt, men stabilt. Hoppas verkligen det löser sig. Va fan säger man om polisövningen :va

BiB skrev:
Inte så roligt att sitta på möte idag. Det va hans bästa vän som satt i den "vanliga" bilen när länsman klippte till. Övningspiloten i en hastighet som, enligt, skit samma låg närmare. Tydligen ok. :confused: Läget, när vi hade mötet va kritiskt, men stabilt. Hoppas verkligen det löser sig. Va fan säger man om polisövningen :va

Övningen i sig är väl befogad,dock skulle jag inte valt Härskogsvägen då jag tycker att den är lite lömsk.

Sen att hålla den hastigheten på den......ja den utan synd kastar första stenen,men lite för fort är det allt tycker jag.

Last edited:
Långa farbron skrev:
Övningen i sig är väl befogad,dock skulle jag inte valt Härskogsvägen då jag tycker att den är lite lömsk.

Sen att hålla 180 på den......ja den utan synd kastar första stenen,men lite för fort är det allt tycker jag.
Hallelulja :rolleyes:

Inte latjolabanlådan på mötet idag. Egentligen borde jag hålla käft...Hastighet är något relativt.

Edit: Hastighet har inte med detta att göra.

Last edited:
BiB skrev:
Hallelulja :rolleyes:

Inte latjolabanlådan på mötet idag. Egentligen borde jag hålla käft...Hastighet är något relativt.

Edit: Hastighet har inte med detta att göra.

Alltid tragiskt när det händer olyckor oavsett vem eller vad,sen blir det ju mer mediafocus så fort det är Poliser inblandade.

Ännu värre att krocka med sin kamrat.

Denna tråd är faktiskt sorglig. snälla überMark. Med hänsyn till..osv. Stäng tråden. Tack.

Långa farbron skrev:
Alltid tragiskt när det händer olyckor oavsett vem eller vad,sen blir det ju mer mediafocus så fort det är Poliser inblandade.

Ännu värre att krocka med sin kamrat.
När argumenten tryter..tar man till tårarna.

Jag ber om ursäkt för om jag trampat någon på tårna genom att posta tråden.
Jag ville inte håna polisen, utan menade att det var ett sällsynt dumt ställe att köra fort på om man inte kört vägen förut.
Hoppas att det går bra för de som var inblandade.. Detta var något jag utgick ifrån när jag la in tråden, visste inte att han låg så risigt till.

//Anders.

UnderDOG skrev:
Jag ber om ursäkt för om jag trampat någon på tårna genom att posta tråden.
Jag ville inte håna polisen, utan menade att det var ett sällsynt dumt ställe att köra fort på om man inte kört vägen förut.
Hoppas att det går bra för de som var inblandade.. Detta var något jag utgick ifrån när jag la in tråden, visste inte att han låg så risigt till.

//Anders.
Du har absolut inte trampat någon på tårna.
Anledningen igår att jag ville att tråden skulle stängas beror nog mest på att denna typ av tråd ofta har en tendens att spåra ut, och pajkastningen är igång. Typ, vems fel, polisen är puckon, killen i bilen är ett pucko osv. Kommer nog ändå att stötas och blötas i media.

Samtidigt skall inte en tråd stängas hur som helst, fel av mig att begära detta. Självklart ska alla ha synpunkter på denna händelse, men gärna lite moget iaf.

Även om jag själv inte alltid är det :rolleyes:

//Jonas

Tänkte just skicka ett PM till dig när jag såg att tråden blivit upplåst.
Skönt att det inte var mitt inlägg som var problemet.

Om du vet mer om hur det gick för personen som råkade illa ut så kan du väl lägga upp info här?

Ha det gött!

//Anders.

BiB skrev:
När argumenten tryter..tar man till tårarna.

Tråkigt när folk blir skadade, och mycket jobbigt för den/de som är orsakande. Hoppas på tillfrisknande och en bra lösning för alla inblandade.

Ser inte anledningen till din kommentar av LF's inlägg. Klart att klantighet i nån form varit inblandad i olyckan, om än förståelig och förlåtlig.

Det är väl viktigt att det diskuteras hur lämpligt det är att sådana här övningar utförs på allmän väg?

Rasorblade skrev:
ofattbart!! :kocko att polisen har lagen på sin sida att "busköra"

Ofattbart?

Det är väl ganska naturligt att det utförs på allmän väg? Kan tänka mig att sättet det utförs på är ganska väl reglerat och genomtänkt. Olyckor kan alltid inträffa oavsett hur vär genomförda förberedelsera är. En utredning är dock viktig...

BiB skrev:
Inte så roligt att sitta på möte idag. Det va hans bästa vän som satt i den "vanliga" bilen när länsman klippte till. Övningspiloten i en hastighet som, enligt, skit samma låg närmare 180+. Tydligen ok. :confused: Läget, när vi hade mötet va kritiskt, men stabilt. Hoppas verkligen det löser sig. Va fan säger man om polisövningen :va

Vad jobbar du med?

chrilla skrev:
Ofattbart?

Det är väl ganska naturligt att det utförs på allmän väg? Kan tänka mig att sättet det utförs på är ganska väl reglerat och genomtänkt. Olyckor kan alltid inträffa oavsett hur vär genomförda förberedelsera är. En utredning är dock viktig...

Det jag undrar över är lite vilken nivå "polisaspiranten" som körde bilen är på? Jag menar de måste väl få ngn form av körutbildning innan och som är påbyggande varje år?! Eller att man får avlägga ngt sorts körprov varje år? Typ skjutprovet!

Tycker det är lite befängt att man släpper ut en "rookie" på allmän väg för att träna biljakt?! :va

Rasorblade skrev:
Det jag undrar över är lite vilken nivå "polisaspiranten" som körde bilen är på? Jag menar de måste väl få ngn form av körutbildning innan och som är påbyggande varje år?! Eller att man får avlägga ngt sorts körprov varje år? Typ skjutprovet!

Tycker det är lite befängt att man släpper ut en "rookie" på allmän väg för att träna biljakt?! :va

Vet iofs inte om det var en "rookie" utan tidigare körutbildning. Men antar att det inte var det...

Tycker bara att man inte kan döma ut den typen av träning generellt. Allt vi företar oss sker ju med en bedömning av risker kontra nytta. Det är så man får se det...

När det väl har hänt så beklagar jag som sagt för de inblandade, men tycker också att den/de ansvariga skall få möta åtgärder om en felaktighet har begåtts.

Varför håller de inte till på falken eller kinnkulle?

Hade varit intressant att veta varför de kör på allmän väg o inte på en avspärrad bana.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!