polisanmäla preem???

Den sista meningen i artiklen, gör ju att det inte är direkt upprörande tycker jag

Har priset blivit tokigt då får dom tyvärr stå för det, inte komma i efterhand och dra mer än vad det stod för pris :ajjabajja Men Preem har ju sagt i artikeln att dom ska rätta till feldebiteringarna så vi får hoppas att dom står för det :tummenupp

Den sista meningen i artiklen, gör ju att det inte är direkt upprörande tycker jag

Jag tycker att det är väldigt upprörande.

Preem hade ingen rätt att ta de där pengarna.

Om jag rånar en bank och åker fast undgår jag inte straff bara för att jag säger:
"Ojdå! Nu har jag visst gjort fel. Självklart ska jag betala tillbaka alla pengarna."

Ska företag ostraffat kunna locka till sig kunder med sänkta lockpris och
sedan stjäla till sig det ordinarie priset från kunderna?

Om Preem inte insåg vad de gjorde är deras inkompetens en lika stor skandal.

Jag tycker att det är väldigt upprörande.

Preem hade ingen rätt att ta de där pengarna.

Om jag rånar en bank och åker fast undgår jag inte straff bara för att jag säger:
"Ojdå! Nu har jag visst gjort fel. Självklart ska jag betala tillbaka alla pengarna."

Ska företag ostraffat kunna locka till sig kunder med sänkta lockpris och
sedan stjäla till sig det ordinarie priset från kunderna?

Om Preem inte insåg vad de gjorde är deras inkompetens en lika stor skandal.

ORD!
Det va precis detta jag menade.

gillar kommentaren:

Jahoo, Sollefteå, Idag 17:48
Om det står ett prs och det debiteras ett annat tycker jag bensin bolaget
kan ta på sig en en del av kostnaden Men som konsument ska ma förstå
att nått är fel äen om mn har en stor Mercedes.

Om de hade ringt eller skickat ett brev kanske det hade varit okej. Men inte så här, att bara dra pengarna utan att höra av sig, säger Sanel Burazorovic.

Stor chans att han gärna betalat om han fick brev, han lär ändå inte kunna läsa.

Jo visserligen men att göra så i första hand är ju rätt sjukt.

Det är rätt sjukt att införskaffa sig en vara som man vet är fel prissatt också bara för att det går, lite som att stjäla en hoj bara för att den står parkerad utomhus.

Last edited:
Det är rätt sjukt att införskaffa sig en vara som man vet är fel prissatt också bara för att det går, lite som att stjäla en hoj bara för att den står parkerad utomhus.

Eller som att köpa hojen för det priset som står på prislappen, och det skulle ju vara sjukt! Givetvis prutar man ju uppåt, så gör alla som inte kan läsa.

Helt klart fel av Preem att dra pengar i efterskott. Jag håller på att satt pris gäller om man inte avtalat flytande pris.

Däremot lär ingen som tankade där gjort det i god tro. Lite på samma sätt som att en ny -09 hoj som ligger ute till försäljning för 40K fast nypriset är 110K. Köper du den hojen så är risken stor att du blir av med både hoj och pengar i slutändan.

Last edited:
Helt klart fel av Preem att dra pengar i efterskott. Jag håller på att satt pris gäller om man inte avtalat flytande pris.

Däremot lär ingen som tankade där gjort det i god tro. Lite på samma sätt som att en ny -09 hoj som ligger ute till försäljning för 40K fast nypriset är 110K. Köper du den hojen så är risken stor att du blir av med både hoj och pengar i slutändan.

Troligtvis för att den hojen stulen, men man måste väl kunna köpa bensin på en mack i god tro? Även om den är billig kan man ju inte rimligtvis tro att Preem har stulit den? :tungan
Preem har själv matat in i apparaterna vad soppan skulle kosta, alltså är det deras eget fel och problem.

Om jag skulle ta för lite betalt på mitt jobb får jag stå för mitt misstag inför chefen, jag kan ju inte dra mer på kundens kort efteråt för att jag har gjort ett misstag.

Eller som att köpa hojen för det priset som står på prislappen, och det skulle ju vara sjukt! Givetvis prutar man ju uppåt, så gör alla som inte kan läsa.

Ja, eller om säljaren av en hoj glömmer ta pengarna av dig men skriver under kvittot. Då är din lycka gjord och du har rätt rätt rätt för alla vet sina rättigheter så jävla bra men ingen vet ett skit om att göra rätt för sig.

Speciellt sådana som han i tidningen de kommer i alla sorter numera.

Ja, eller om säljaren av en hoj glömmer ta pengarna av dig men skriver under kvittot. Då är din lycka gjord och du har rätt rätt rätt för alla vet sina rättigheter så jävla bra men ingen vet ett skit om att göra rätt för sig.

Ja, fast det är ju en jäkla skillnad på dina två exempel.
Stöld är inte riktigt samma sak som att inte vilja göra rätt för sig.
Han i artikeln hade som du säger knappast betalt in pengarna även om Preem hade skickat ett brev där de hade bett snällt, men jag tvivlar på att han inte kan läsa. Och han har inte stulit.
Preem har gjort ett misstag, och enligt marknadsföringslagen kan de inte göra så mycket åt det, och att gå in i efterhand och dra pengar är inte rätt. Gör man ett misstag så får man stå för det, uttnyttjar man nån annans misstag för sin egen vinnings skull är man en liten människa.

Men i detta fallet är det väl så att Preem får lära sig en dyr läxa, och att de som tankade lär sig att låg eller ingen moral lönar sig.

Sanel Burazorovic kör en mercedes, no shit.

Han kunde kört BMW, så att han kör Merca var inte helt givet..! :mattias

Last edited:

Fast går du till märkeshandlaren och köper en helt ny -09a för 40k så lär du räkna med att handlaren får skylla sig själv lr? Knappast så att dem köpte bensinen på blocket av nån skojjare i skogen..

Nu får du lägga ner. Det går ju inte att jämföra att sno en hoj och tanka billig bensin. Skriver du att du vill ha 20000 för din hoj är det ju 20000 den ska kosta du kan ju inte komma dan efter och begära 10000 till efter jag köpt hojen. ELLER?

Jag jobbade för en äldre dam när jag var yngre. Mitt jobb var att klippa hennes gräsmatta, detta skulle jag få 100 kronor per tillfälle för. Stackarn såg så dåligt, så hon såg inte skillnad på 100-lappar och 500-lappar, synd om henne men jävligt bra för mig.

Att tanka som kunderna gjorde, finner jag inget direkt sakfel att göra. En vara är utbjuden till ett pris, sen är det upp till kunden att acceptera eller inte. Att tala emot detta innebär förringandet av t ex lockpriser, marknadsstrategiska tillfälliga sänkningar mm.

Råkade ut för vid automattankning att ett mastercard satt i, samt pumpen var aktiv för tankning. Snappade upp regnumret från bilen som körde därifrån, ringde 118118, dock saknade gubben mobilnummer. Men fann honom otroligt nog vid en parkering en halvtimma senare.

Gladare person har jag inte träffat tror jag samt att han var lite förundrad.
Så visst finns det dom som gör "rätt" ibland...

Last edited:
Om man har varit på macken och tankat och betalat det pris som står på
pumpen, men efteråt kommit på att man egentligen ville ha mer bensin för
det priset. Får man då åka tillbaka till macken och bara fylla i det man tycker
fattas i tanken utan att betala något eller säga något till mackpersonalen?

Om man har varit på macken och tankat och betalat det pris som står på
pumpen, men efteråt kommit på att man egentligen ville ha mer bensin för
det priset. Får man då åka tillbaka till macken och bara fylla i det man tycker
fattas i tanken utan att betala något eller säga något till mackpersonalen?

Poll iom moralfråga o testa moralen på SH?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT