Zajber2000
Ny medlem
Var med på Stockholmssnurren i lördags och efter en liten avstickare mot rosenhill så blåste jag på ner mot kontroll nr4 (Grödby) för att hinna ikapp mina andra polare i gruppen., precis innan man svänger vänster från väg 225 vid shellmacken så står strax innnan på busshållplatsen 5 polisbilar med laserkontroll.. jag dundrar på rätt bra och bromsar mig ner för backen ner mot korsningen när jag ser 3 poliser springa ut mitt i vägen för att haffa in mig.. jag blir så spak att jag bara fogar mig och stannar..(hade tänkt klippa på men hade passagerare) inte värt risken.. jaha står där och får en utskällning som heter duga och tusen frågor om rådande hastighet och hur fort jag hade kört..
Jag svarade som det var att jag inte hade den blekaste aning om varken det ena och det andra..
Körkortet hade visst ryckt direkt och jag hade behövt ta nytt körkort för båda mina behörigheter samt fått böta ca 4000:-
Sen så avslutar polisen sin uppläxning av mig med att säga att nu *pip*(censur) så hade du en otrolig tur för att polisen som höll i laserpistolen var fortfarande under upplärning och hade inte behörighet på laserpistorlen så dom kunde inte/fick inte registrera hastigheten.. så jag fick åka vidare utan vare sig plockat körkort eller böter.. det gick visst 105km på 50 väg.. inte bra..
Jag åkte direkt vidare och stannade senare på rosenhill för att köpa en trisslott, men vann inget.. jag måste ha förbrukat all min tur hos polisen..
En glad rackare!!!!
Jag svarade som det var att jag inte hade den blekaste aning om varken det ena och det andra..
Körkortet hade visst ryckt direkt och jag hade behövt ta nytt körkort för båda mina behörigheter samt fått böta ca 4000:-
Sen så avslutar polisen sin uppläxning av mig med att säga att nu *pip*(censur) så hade du en otrolig tur för att polisen som höll i laserpistolen var fortfarande under upplärning och hade inte behörighet på laserpistorlen så dom kunde inte/fick inte registrera hastigheten.. så jag fick åka vidare utan vare sig plockat körkort eller böter.. det gick visst 105km på 50 väg.. inte bra..
Jag åkte direkt vidare och stannade senare på rosenhill för att köpa en trisslott, men vann inget.. jag måste ha förbrukat all min tur hos polisen..
En glad rackare!!!!