Polis med laserkontroll

Zajber2000

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1´a 2003 Banhoj
Var med på Stockholmssnurren i lördags och efter en liten avstickare mot rosenhill så blåste jag på ner mot kontroll nr4 (Grödby) för att hinna ikapp mina andra polare i gruppen., precis innan man svänger vänster från väg 225 vid shellmacken så står strax innnan på busshållplatsen 5 polisbilar med laserkontroll.. jag dundrar på rätt bra och bromsar mig ner för backen ner mot korsningen när jag ser 3 poliser springa ut mitt i vägen för att haffa in mig.. jag blir så spak att jag bara fogar mig och stannar..(hade tänkt klippa på men hade passagerare) inte värt risken.. jaha står där och får en utskällning som heter duga och tusen frågor om rådande hastighet och hur fort jag hade kört..
Jag svarade som det var att jag inte hade den blekaste aning om varken det ena och det andra..
Körkortet hade visst ryckt direkt och jag hade behövt ta nytt körkort för båda mina behörigheter samt fått böta ca 4000:-

Sen så avslutar polisen sin uppläxning av mig med att säga att nu *pip*(censur) så hade du en otrolig tur för att polisen som höll i laserpistolen var fortfarande under upplärning och hade inte behörighet på laserpistorlen så dom kunde inte/fick inte registrera hastigheten.. så jag fick åka vidare utan vare sig plockat körkort eller böter.. det gick visst 105km på 50 väg.. inte bra..

Jag åkte direkt vidare och stannade senare på rosenhill för att köpa en trisslott, men vann inget.. jag måste ha förbrukat all min tur hos polisen..

En glad rackare!!!!

Zajber2000 skrev:
2413494 Var med på Stockholmssnurren i lördags och efter en liten avstickare mot rosenhill så blåste jag på ner mot kontroll nr4 (Grödby) för att hinna ikapp mina andra polare i gruppen., precis innan man svänger vänster från väg 225 vid shellmacken så står strax innnan på busshållplatsen 5 polisbilar med laserkontroll.. jag dundrar på rätt bra och bromsar mig ner för backen ner mot korsningen när jag ser 3 poliser springa ut mitt i vägen för att haffa in mig.. jag blir så spak att jag bara fogar mig och stannar..(hade tänkt klippa på men hade passagerare) inte värt risken.. jaha står där och får en utskällning som heter duga och tusen frågor om rådande hastighet och hur fort jag hade kört..
Jag svarade som det var att jag inte hade den blekaste aning om varken det ena och det andra..
Körkortet hade visst ryckt direkt och jag hade behövt ta nytt körkort för båda mina behörigheter samt fått böta ca 4000:-

Sen så avslutar polisen sin uppläxning av mig med att säga att nu *pip*(censur) så hade du en otrolig tur för att polisen som höll i laserpistolen var fortfarande under upplärning och hade inte behörighet på laserpistorlen så dom kunde inte/fick inte registrera hastigheten.. så jag fick åka vidare utan vare sig plockat körkort eller böter.. det gick visst 105km på 50 väg.. inte bra..

Jag åkte direkt vidare och stannade senare på rosenhill för att köpa en trisslott, men vann inget.. jag måste ha förbrukat all min tur hos polisen..

En glad rackare!!!!

Du bor oxså i Tumba men har inte sett dig nån gång...säg till om du vill ut och gasa :)

Zajber2000 skrev:
2413494 .. jag måste ha förbrukat all min tur hos polisen..

En glad rackare!!!!

Jajajajaja!!! :mad:

Själv så åkte jag på 1400 i Torsdags när jag satt och sov i bilen och missade 30-skylten!!! :mad:

Man bara MÅSTE intala sig själv att det är värt 175 kr/år att få köra för fort, synd bara att det kommer som en klumpsumma vart 8:de år. Kan man inte få pröjsa in till rikspoliststyrelsen 200/år och få ett V.I.P-kort istället, gäller för fortkörning i ett år????

Tjena Zajber !

Så du har blivit med ZX10'a.

Tänk på att turen inte slår ner två gånger på samma ställe, eller hur det nu var...

RMT_Racing skrev:
2413992 Ta om ditt KK? Har du prövotid eller? :)
Blir man av med kk i mer än tolv månader får man ta om alla behörigheter man vill ha, oavsett antal år med körkort.

vilken jävla röta ,,:D

jag torskade vid Jönköpng för en månad sen och höll väl en ganska bra fart och så står den rackarn i mittremsan av motorvägen. Jag stod på bromsen så det nästan blev framhjulsåka. Det blev 16km/h för fort islutändan och 1200 spänn vilket var billigt med tanke på hur det gick ,,,jag tackade o tyckte det var en lysande affär nu när det blev en vare sig man ville el inte:D

Kawwa skrev:
2413719 Jajajajaja!!! :mad:

Själv så åkte jag på 1400 i Torsdags när jag satt och sov i bilen och missade 30-skylten!!! :mad:

Man bara MÅSTE intala sig själv att det är värt 175 kr/år att få köra för fort, synd bara att det kommer som en klumpsumma vart 8:de år. Kan man inte få pröjsa in till rikspoliststyrelsen 200/år och få ett V.I.P-kort istället, gäller för fortkörning i ett år????

Klockrent förslag, ring och kolla det kanske går att ordna! :yoparty

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back