Polis-mc välte.

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Hehe... Detta är en helt ointressant historia men jag måste få skriva ner den eftersom jag flinade gott vid tillfället.

Jag stod å vaktade kungen, drottningen, kronprinsessan, kungen av jordanien och lite annat konstigt folk.

Eller... jag vaktade en garageport och dirigerade lite bilar. Fanns fyrkantiga killar i kostymer och sånt som vaktade ovanstående.

När deras eskort kom så rullade det in typ 10 polis-mc's oxå. Såklart.

Dom parkerar en liten bit bort (30 m från mig) vid en grind. En automatisk grind. :D

Självklart kommer en bil på andra sidan grinden efter en stund. Grinden öppnas. BRAK.

En hoj välte in i en annan hoj. Jag kunde inte låta bli att tokflina. Lite lätt sadistiskt... :D

Sen så funderade jag på en sak till... Den YNGSTA mc-polisen såg ut att vara runt 45. Så blir man jagad av dom nån gång ska jag fan stanna å springa ifrån dom. Dom kanske kan köra hoj men inte 17 var dom vältränade atleter direkt...

Varför e dom nästan pensionerade? Finns det inga som kan köra hoj när dom e runt 30?

En annan grej som var ball var att alla bilar (utom kungens typ) kördes av tjejer/damer. Det var kvinnliga bilkåren som körde eskorten. Gillade speciellt damen (ca 50) som skulle backa en limmo. En polisgubbe går fram och säger nåt i stil med "lilla gumman, vänta så ska jag hjälpa dig..." varpå hon backar in i en trång passage hur snyggt som helst och sen vänder klockrent och kör iväg. Där fick han! :D

Jaja... hade bara lust å skriva lite...

/Lucky9

hehe.. :)

anledningen till att ingen vill bli mc-polis längre är väl rätt klockren, vem vill ha dom som jobbarkompisar?! :eek:
t.ex. sitta å ta en fika med allas våran Tommy Hamrén. :skrämd

men rolig historia.. :)

Last edited:
Lucky9 skrev:

Sen så funderade jag på en sak till... Den YNGSTA mc-polisen såg ut att vara runt 45. Så blir man jagad av dom nån gång ska jag fan stanna å springa ifrån dom. Dom kanske kan köra hoj men inte 17 var dom vältränade atleter direkt...

Gör Nike mc-stövlar? :D

Trafikpolisen är trevligt nog sakteliga utdöende. Högsta genomsnittsåldern i kåren, och de har problem att rekrytera :)

oFFkeFF skrev:
Trafikpolisen är trevligt nog sakteliga utdöende. Högsta genomsnittsåldern i kåren, och de har problem att rekrytera :)

Tråkigt för dem, desto roligare för oss :D

det värsta är om de skulle få igenom att just trafikpolier kan vara sådana med en lägre utbildning som snabbt går att få fram.
Då blir det olidligt, tänk alla jäkla dårar som drömmer om att bli poliser men som inte klarar av dagens krav.

Men var är filmen eller bilderna? :) Vore roligt att se, om det fanns.
För vist är det sådana bilder man vill se.

EBS skrev:
hehe.. :)

anledningen till att ingen vill bli mc-polis längre är väl rätt klockren, vem vill ha dom som jobbar kompisar?!

Jag vill ha MC-poliser som både jobbar och som är kompis.

Skulle även vilja se att MC-poliserna jobbade två och två, en Motard med offroaddäck och en smiskare med softaste regndäcken, polismålade.

Var det Kvinnliga Bilkåren som körde bilarna i seriekrocken också?

Undrade oxå om inte en motard med offroaddäck blev en motard,,, men
tror han tänkte att man har 17" feta (3.5"/4.25"). offroaddäck på motarden!
Ser ut som en motard, men tar sig fram ÖVERALLT med grymt
grepp!

andersbrink skrev:
Jag vill ha MC-poliser som både jobbar och som är kompis.

Skulle även vilja se att MC-poliserna jobbade två och två, en Motard med offroaddäck och en smiskare med softaste regndäcken, polismålade.

polismålade regndäck säger du? kan det ge något vidare grepp? :crash

Avelin skrev:
Undrade oxå om inte en motard med offroaddäck blev en motard,,, men
tror han tänkte att man har 17" feta (3.5"/4.25"). offroaddäck på motarden!
Ser ut som en motard, men tar sig fram ÖVERALLT med grymt
grepp!
vad ska vitsen med det vara?
En offroad med vanliga fälgarna tar sig fram bättre iaf, och om båda nu ska ha endurodäck så spelar ju inte det nån roll om man har 17" fälgar direkt.

Betänk att en motard är en modifierad enduro eller offrodhoj helt enkelt.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back