Polis, kameraskåp och hojåkare

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Vi säger att man råkar köra 100 på en 90 väg där det finns kameror och man blir plåtad givetvis, men som tur va tog jag hojen idag och slipper därmed böter. Men det man inte va medveten om va att en polisbil låg bakom en på en lång raka säg 200m bakom dom mätte aldrig hastigheten men såg att skåpet blixtrade till. Vad kommer att hända nu :va :va

Om du körde i Norge får du gå till fängelse direkct!!111
Fortkörning i Norge

Antagligen händer ingenting.
Sätta dit folk för att ligga +10 är knappt lönt, kanske stadstrafik, speciellt 30 vägar och utanför skolor o dyl. men på landsväg... då får de sätta dit nästan alla. Dessutom om det var exakt 100km/h mätarfart var antagligen den verkliga farten något lägre...
Sen vet de ju inte hur fort du körde om de inte mäter...
Skulle det mot förmodan bli något så ryker ju inte kortet utan bara böter. Men från det du beskrev så tror jag knappast du får böter heller.
Var glad att du inte låg i +30++ :)

Nu vet jag inte hur det är med hojar, men personbilar visar ca 5-6 km/h mer på mätaren än den verkliga farten. Om inte pålisen stoppade dig så vet de ändå inte vem som körde, blev du stoppad?

Jag körde pickis med biltrailer i dag förbi en massa kameror hur engagerade ska man tro att bildgranskarna är?

Det gick 90+moms med en granada på trailern förbi några skåp, dock är inte dragbilen min.

Om du körde i Norge får du gå till fängelse direkct!!111
Fortkörning i Norge

Antagligen händer ingenting.
Sätta dit folk för att ligga +10 är knappt lönt, kanske stadstrafik, speciellt 30 vägar och utanför skolor o dyl. men på landsväg... då får de sätta dit nästan alla. Dessutom om det var exakt 100km/h mätarfart var antagligen den verkliga farten något lägre...
Sen vet de ju inte hur fort du körde om de inte mäter...
Skulle det mot förmodan bli något så ryker ju inte kortet utan bara böter. Men från det du beskrev så tror jag knappast du får böter heller.
Var glad att du inte låg i +30++ :)

Här är ett fint foto på 76km/h på 70-väg...1500:-

Bifogat

• fortkörnig2.jpg
    fortkörnig2.jpg
    25.3 KB · Visningar: 227
Nu vet jag inte hur det är med hojar, men personbilar visar ca 5-6 km/h mer på mätaren än den verkliga farten. Om inte pålisen stoppade dig så vet de ändå inte vem som körde, blev du stoppad?

Nej detta har jag inte varit med om utan bara spånade på följderna om man har oturen att hamna i den sitsen. :näsblod

Du skulle ha svarat med "Men man får köra 80 med släpvagn, det står i körskoleboken!"

:D :D :D

Nu var det inte jag som körde, utan satt som passagerare fram!
Varför är jag samt släpet täckt med en grå ruta? Försöker dom få mig att erkänna att jag körde även om dom sett att jag sitter som passagerare :va

:D :D :D

Nu var det inte jag som körde, utan satt som passagerare fram!
Varför är jag samt släpet täckt med en grå ruta? Försöker dom få mig att erkänna att jag körde även om dom sett att jag sitter som passagerare :va

Dom måste blockera ansiktet på passageraren så att inte din fru som står som ägare till bilen ska se att du är ute och skjutsar din älskarinna....

Synd bara att du lät älskarinnan köra!

Du ska inte erkänna ett skit i det läget, du ska svara med att du inte vet vem som körde, pressar dom dig på att du stt ju brevid så var det en liftare du tog upp som ville provköra bilen... :D

Jag har funderat på det där scenariot:D .
Även råkat ut för att haft en sorts "Bil" bakom som sett "gulablixten" - men jag drog:tummenupp

Jag tror man kan skita i att ens bry sig rent generellt.
En nitiskt polis kan tänka tanken att köra ett pilotfall till rätten.

Han måste själv agera och vittna i ärendet om det skall bli något utfall.

Men jag tror inte risken är så stor , snutjobbet är som vilket annat jobb - ingen vill jobba i onödan - ett ingripande tar tid att rapportera.
Tror inte så många byter en kafferasts förlängning mot att ta en knutte som får ett skåp att jubla av glädje genom att blinka gult...

Men risken bör ej underskattas - rent teoretiskt så finns möjligheten för polisman som ligger bakom att agera.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage