polini gp 3 kopia

peter_anders

frenetisk minihojsåkare
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Hemma hos mej !
Hoj
Z 1000+blata kopia+Miniquad+2 st 14e+110cc Pocketbike
funderar på att byta ut min blata kopia mot nåt annat.

hittade en polini kopia som verkar va bra.

någon som vet något mer om dessa gärna lite specifikationer.
 
peter_anders skrev:
funderar på att byta ut min blata kopia mot nåt annat.

hittade en polini kopia som verkar va bra.

någon som vet något mer om dessa gärna lite specifikationer.

Pratat med en kille som säljer dem.
Ska tydligen vara bra klipp i den. Ta kontakt med www.import2you.com så får du veta vad du behöhver
 
Hallå.
är det PB-908 du menar?
Har för mig att detta är en polini kopia.

Har haft en sådan.
Vattenkyld och går lätt upp på bakhjulet. Accar utav bara tusan när den väl kommer upp i varv...

Men som sagt var, var det en PB-908 så har jag lite erfarenheter som jag kan dela med mig utav.
 
den heter visst polini gp 3 reverse enligt import2you

verkar va en bra hoj ja pb-908 är ju grym och denna verkar ju va snäppet bättre
 
Last edited:
peter_anders skrev:
den heter visst polini gp 3 reverse enligt import2you

verkar va en bra hoj ja pb-908 är ju grym och denna verkar ju va snäppet bättre

http://www.blocket.se/vi/7259049.htm?ca=13_s

en sådan här hoj är det jag menar


Länka inte min annons på detta forum tack!
Ang. om den är bra eller inte kan nog ingen i Sverige
uttala sig om än. Till våren när jag har provkört GP3 replican
på bana så kommer jag göra ett inlägg om det är bra kvalitet på den.
Men jag vet redan nu att man bör ta en extra titt på dragstart o koppling,
helst redan innan första provkörning.

Har bara provkört den på gatan lite och det verkar vara bra drag i den för att vara en kina.
 
Om det nu är så bra kvalitet på den varför ska du då sälja din
efter endast 15 min körtid.
 
peter_anders skrev:
Om det nu är så bra kvalitet på den varför ska du då sälja din
efter endast 15 min körtid.


Läs mitt inlägg igen.
Jag skrev just i mitt förra inlägg att jag inte vet
om det är bra eller dålig kvalitet på den! Återkommer ju med det till våren.

Anledningen till att jag inte har kört mer än 15 min med den är att jag fick GP3:orna i mitten av december... Lite svårt o köra minimoto med is och snöbelagda gator.... var bara torrt på vägen ett par dagar innan jul och då passade jag på o provköra...

Men vill du ha en minimoto av bästa kvalitet så rekomenderar jag dig en
äkta italiensk istället, priserna på dom börjar dock på 25.000 kr.
 
Om det är gp 3:an som har motorn på andra hållet, alltså drevet på höger sidan. Isåfall är det redan en kille som kör i Landskrona med en sån. Den han har verkar riktigt grym faktiskt. Man skojjar inte bort den styrdämparen som sitter på standard.
 
Låter ju låvande :banana :banana

Om det inte är för kallt i morgon så ska jag prova kinesen i södertälje...bara det inte blir som sist :fatta! Inställt och vända i dörren efter karvar 18 mil... :huvet
 
Meli skrev:
Om det är gp 3:an som har motorn på andra hållet, alltså drevet på höger sidan. Isåfall är det redan en kille som kör i Landskrona med en sån. Den han har verkar riktigt grym faktiskt. Man skojjar inte bort den styrdämparen som sitter på standard.

Förutom att däcket trillade av då..? :D
Var väl förhoppningsvis bara en tillfällighet.
Tycker det verkar vara en hyffsad kines, enda med "stor" framskiva
och styrdämpare standardmonterad! Hur den sen är att få tag i
reservdelar till återstår ju att se. 911 kopian och GRC kopian
går ju alltid att köpa riktiga delar till då det mesta passar rakt av!

Ingen aning om vilka grejor som passar på GP 3:an dock.

Vet inte heller hur den är effektmässigt då Andreas70 (här på forumet)
ju tappade däcket på sin i söndags, vi lyckades inte få på det på hela kvällen!

Men dra iväg ett PM till honom om du har frågor. Ham verkar ju vara den enda som använder en sån just nu iaf!

Lycka till!
 
Krängde på ett begagnat T41 åt Andreas igår så nu går den igen.

Allt på hojen är nytt så att inga gamla Polinidelar passar.
Kan säkert bli en hel del problem med dessa då allt är mer komplicerat.

Tydligen så var alla Poliniåterförsäljare förbjudna att sälja delar till kopior enligt Polini Italien.


Edit: Enligt import2you ska kopian ge 6.12hp / 15000rpm.
 
Last edited:
Den uppgiften är fel. Det gäller den luftkylda varianten.
Den vattenkylda går minst lika bra som en mod.standard polini.
Dvs. ca 8,5-10 hk.

Import2you kommer ta hem delar till dem och eventuellt "slakta"
några hojar för reservdelsförsäljning.

Om man vill köpa orginal polinidelar till dem så tror jag Jeppe på maxat racing
kan fixa det om man ber snällt.
 
Detta gäller originalhojarna inte kopian

Originalen............?


* Engine model descriptions listed below.

6.2hp w/c
6.4hp Reverse Water-cooled 39.90cc (36mm x 39mm bore & stroke) with compression ratio of 16.5:1 and three-port cylinder. Dell'orto SHA 14mm carburetor and air box with 4 petal reed induction in the crankcase. Two shoe Polini adjustable dry clutch with centrifugal counter weights. 6.5" magnesium wheels, 90/65 front & 110/50 rear PMT (B compound) slick tires, and single 148mm front and 130mm rear disc brakes.

14hp w/c
14hp Reverse Water-cooled 39.90cc (36mm x 39mm bore & stroke) with compression ratio of 16.5:1 and three-port cylinder. Dell'orto PHBG 15mm carburetor and air box with 4 petal reed induction in the crankcase. Two shoe Polini adjustable dry clutch with centrifugal counter weights. 6.5" magnesium wheels, 90/65 front & 110/50 rear PMT (T41 race compound) slick tires, and single 148mm front and 130mm rear disc brakes



Vad är det som skiljer w/c 6,2 och 14hk varianten åt? Någon som vet? :va Det enda jag klart kunde se var att 14hk har en PHBG 15 isf. SHA 14/14......

Avgassystemet är säkert också annorlunda på 14hk, men skulle det vara allt? Bägge är ju 40cc 3- port.......

Jag tror inte att portningen är annorlunda på 14hk men det är det enda som verkar rimligt för 1mm större fugge och ett annat avgassystem borde väl inte ge 8 hk? :)
 
Last edited:
Stämmer nog.
En tvåtaktare kan strypas nästan hur mycket som helst med bara avgassystemet!
 
På riskopian sitter det 19 mm förgasare.

Det kan vara fler saker som skiljer 6,5 och 14 hk. T.ex porttider,
tändning etc.
 
Last edited:
Nu är det iallafall bestämt att detta blir nästa hoj för mej
ska bli spännande att byta ut blata kopian mot en polini kopia
och se vad dom går för.

lyckades att köpa en för 5200 måste väl va ett riktigt bra pris???
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top