Polera koppar

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Hur gör man? Vad behöver jag? Vissa bitar är helt blanka stycken andra är flätor eller annan typ av flexibel, så där kan man inte använda ex Autosol. Någon som har ett par bra tips?

Qwerty skrev:
Hur gör man? Vad behöver jag? Vissa bitar är helt blanka stycken andra är flätor eller annan typ av flexibel, så där kan man inte använda ex Autosol. Någon som har ett par bra tips?

Ketchup!

Lägg på, låt verka, sköjl av....

Markus skrev:
Är det vanliga koppar eller några speciella?

Vanlig.

Långa farbron skrev:
Ja det skall funka (har inte provat själv),själv brukar jag använda Häxans putsmedel,finns på en matvaruaffär nära dig.

Okey. Men Häxans är ju som en smet, som blir svår att få bort från den flätade delen. Det är alltså jordflätor som ska poleras, iof så går terminalerna att polera med det men det bli jobbigt om man kommer åt någonstans på själva flätade delen.

Qwerty skrev:
Vanlig.

Okey. Men Häxans är ju som en smet, som blir svår att få bort från den flätade delen. Det är alltså jordflätor som ska poleras, iof så går terminalerna att polera med det men det bli jobbigt om man kommer åt någonstans på själva flätade delen.
Kanske skulle funka att glasblästra först om det e mycket ärgat,o sen putsa med häxan.När jag putsar kopparmynt i min samling så brukar jag annars använda just ketchup som nån annan nämnde.Funkar bra,men mynten är ju inte ärgade,utan mer smutsiga så att säga. Mvh//jacke

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!