Slovakien har jag annars hört mkt fint om, kanske värt att köra igenom polen och ta ett varv i slovakien och varför inte tjeckien om det hinns med?
Litet sen på bollen men ja - både Slovakien och Tjeckien är trevliga länder att köra hoj i imho. Jag har kört ett par semestersvängar i Slovakien och kanske 4-5 i Tjeckien, plus ett par svängar i Ungern.
I Slovakien har jag gillat de norra delarna, i närheten av Zakopane, men fina miljöer finns på många håll och människorna har jag alltid upplevt som trevliga även om språkkunskaperna åtminstone tidigare varit litet haltande. Tyska funkar ofta bättre, eller mindre dåligt, än engelska.
Tjeckien är värt en egen tråd, men kortfattat är det imho ett land med generellt bra vägstandard (idag, läget var annorlunda första gångerna jag körde där runt -91), vettig trafikkultur, fortfarande rimlig kostnadsnivå för en turistande svensk, och framför allt många fina områden och vägar.
Är man i de trakterna så tipsar jag om Ungern också. Jag har mest varit i de norra delarna av landet, ett par timmar från Zakopane, en inflyttad holländare driver ett
mc-inriktat pensionat i den lilla byn Szilvasvarad. Klockrent ställe att hänga några dagar och köra dagsturer, ägaren kör hoj och guidar gärna.
I övrigt, om just Polen som mc-land... nej. Jag har kört rakt igenom som transit ett par gånger och även snurrat runt litet i landet, och visst finns det väldigt vackra och roliga ställen och vägar. Men det finns också en trafikkultur med jämförelsevis lågt hänsynstagande och högt risktagande, man behöver vara rejält uppmärksam och fokuserad hela tiden, samtidigt som vägstandarden fortfarande är rätt dålig på många håll. Ska du till Tjeckien och Slovakien, som båda är bra val för hojsemester, så kör genom Tyskland istället.