Polares ex, ok?

Är polares ex fri jaktmark så fort de gjort slut?

• Antal röstningar
    0

Bikeporthans

Surskalle
Gick med
20 Dec 2007
Hoj
Tjänstefordon, mest Dorso.
Polares ex, ok? edit: detaljer

Lite ärlig input tack. Om många svarar så bjussar jag på detaljer sedan...

Ska se om jag får poll att funka.

edit: detaljer finns längre ned.

Last edited:
Definitivt inte!

Själv skulle jag bli heligt förbannad om min polare limmade på mitt ex om vi precis gjort slut.

Men säg att det var 10 år sedan hon och jag gjorde slut, då ser det lite annorlunda ut.

Det finns liksom fler fiskar i vattnet..

Det handlar väl helt enkelt om respekt. Anledningen till att man låter polarens ex vara är väl helt enkelt om att man inte vill "strö salt i såren"... Självklart har inte polaren någon rätt att lägga sig i vem exet träffar men som vän så borde kompisens välmående vara tillräckligt högt prioriterat för att man kan skaffa sig fett på sylen från någon annan än exet.

Har man däremot blivit knall å fall förälskad så får man väl följa sitt hjärta (shIt vad poetiskt det lät) och försöka förklara för polaren hur man känner för då blir situationen den omvända. Är han en bra kompis borde han släppa sin svartsjuka och sårade stolthet om det faktiskt innebär att du har en chans att bli lycklig...

Ställ dig frågan vad du själv skulle tyckt om det omvända gällt...

Din tjej, som du älskar över allt annat, gör slut med dig och inleder ett hett passionerat förhållande med din kompis, som bara tutar och kör. Hade du tyckt om din kompis mer eller mindre efter det?

Det faller i lite annorlunda ljus ifall det skulle vara du som gjort slut för att du tex känt ni inte passade ihop, eller något ditåt. Då hade det kanske varit ok ifall hon börjat dejta din kompis?

Last edited:
Som sagt.. Ska man absolut fiska i samma vatten, så frågar man polarn först!

Tror bestämt att det finns en preskriberingstid på 10 år!

Jag tycker inte man ska fräsa på polarens ex, vad e man för polare om man gör det? :mad: Man kan ju vända på det, skulle du vilja att din polare hade sex med din tjej dagen efter ni gjort slut? Då kan man ju ist dela på tjejen undertiden man e ihop, Kan ju vara rätt nice. :brynad

Risken för dubbelmacka ökar kraftigt:hihi men istort så är det nog bara problem med att få ihop det med polarns ex!:näsblod

Hur bra polare är ni? Umgås ni dagligen? Hur skulle ert umgänge se ut om du skulle bli tillsammans med tjejen? Ska du ta med henne hem till polaren för lite bira och vorspiel liksom?

Nä, det blir krystat hur du än gör. Jag avråder å det starkaste!

Instämmer helt med tidigare talare. Har polaren känslor kvar för tjejen och du klarar av att låta henne vara så tycker jag att man låter bli henne.
Skulle tycka det var asjobbigt om en polare tog mitt ex om jag fortfarande var kär...det skulle bli att cutta kontakten med båda!

Om polaren däremot inte har känslor kvar och du pratat igenom detta med honom (ordentligt!) och han tycker att det är okej...så lycka till..hoppas ni blir lyckliga :)

vad är det för idiotfråga ? nej jag tänker inte ge dig "alibi" till något så jävla korkat.

vad är viktigast ?
dra över en brud och inse att man tappat polaren ?
eller skita i att dra över bruden och ta en annan och ha polaren kvar.

skulle du gilla att han drog över din fd ?

visst sedan kan man alltid kolla hur lång tid det har gått imellan, hur allvarligt det varit osv. men som generell regel Nej !

Generellt: Nej, forbidden area! Precis som tjejens lillasyrra eller bästa polare också är cursed ground om det tar slut.

Men det beror helt och hållet på relationen när det tog slut. Har jag känslor för tjejen när det tar slut så vill jag inte se henne med en polare. Då skulle jag bli jäkligt besviken på polaren...
Har jag dumpat henne och vill "bara vara kompis men vill henne ändå väl" så skulle jag inte ha något problem om hon och en polare fann varandra. Då kan jag vara glad för båda deras skull.

Men att snacka med polaren först är ett måste om du vill kunna ha polaren kvar. Om sedan polaren har känslor för henne och säger att det är ok, så är han säkerligen inte helt ärlig med dig.

Låt polares EX vara.. :mad:
Det är helig mark. :yoparty

Det är väl ok sålänge det är ok med polaren. Jag har tom hookat upp mina ex med mina tjejkompisar och det har funkat hur bra som helst. Jag vill ju att mina ex ska bli lyckliga, dom är ju trots allt några av mina bästa vänner. :tummenupp

Detaljer:
Jag å tjejen har gått skilda vägar. Efter 10 år och två ungar så gick det åt helvete.
Vi har båda två misslyckats i detta, och trots att det var hon som ville dra nu, och jag tycker vi borde försöka mer så förstår jag henne, och tror att det kommer att funka mellan oss i framtiden, att hålla sams om ungarna och så.
Min "bästa polare" har under hösten hängt mycket hos oss,
han blev fuldumpad av sin tjej i somras och har pratat av sig en massa med mig, och mitt ex. Tydligen har han då skaffat sig känslor för henne, och nu
säger hon att hon har fått känslor för honom också. Vi har inte ens hunnit flytta isär än.
Jag förstår henne, att hon har kommit längre än mig, hon hade ju komit så långt att hon ville gå,
men jag kan inte förstå honom.

Jag har ju ställt upp för honom då han förklarat hur jobbigt det var när han blev fuldumpad?
Tjejn hävdar att hon inte har haft känslor för honm innan det tog slut mellan oss, och jag litar helt på henne.
När folk i hålan vi bor i har skvallrat om hur mycket de umgåtts har jag försvarat dem, jag är en sån där idiot som litar på folk...

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar