Poesi hjälp, katastrof här!

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Fick frågan att bli gudfar till min brors blivade supermoto-grabb, vilket jag stolt tackade ja till! :)

Sen kom det fram att dom ville jag skulle läsa en dikt. Visst tänkte jag, det ska jag väl överleva. I detta ögonblick trodde jag så klart det va en dikt dom själva valt ut. Jag frågade givetvis om jag kunde få tillgång till dikten för att kunna öva lite o så där. Då börjar verkligheten ta form.
Det som så fint kallades dikt är ju i själva verket en bön valt av prästen.
Som ateist & ingen större beundrare av kyrkan så är det helt otänkbart att jag ska börja mitt gudfaderi med att stå & snacka oriktigheter som jag inte alls kan stå för.

Föräldrarna hade förvisso förståelse för detta. Men ändå känns det som ett par väl valda ord kanske vore en ganska trevlig grej ändå. Men isf något jag själv valt i samråd med föräldrar så klart.

Förslag? Hinner inte plöja egenom en uppsjö av diktsamlingar så jag förlitar mig helt på att det kanske finns någon här som har ngt på lager ;)nner inte plöhja egenom en uppsjö av diktsamlingar så jag förlitar mig helt på att det kanske finns någon här som har ngt på lager ;) Att komponera något själv ska vi nog helt utesluta :gnissla

Du kan ju läsa väl valt stycke ur Dantes "Den gudomliga komedin", där han beskriver vilka eviga våndor som odöpta barn får utstå i helvetet, och sedan gratulera honom till att han nu slipper oroa sig för dessa, eftersom han nu är upptagen i "den bamhärtige gudens skara"?
Det finns också ett antal intressanta bibelord där det förklaras att man skall lämlesta sina ( = guds) fiender, att det är OK att sälja sina barn som slavar och så vidare. Finns mycket kul, bara man letar lite :D
Prästen lär väl sätta nattvarden i halsen, men det skulle vara kul å se.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman