Pocketbike

bike

AVSTÄNGD
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Motard
Vad finns det för intresse att få tag på en billig pocketbike/minimoto?

Jag funderar på att importera några..

Vad blir priset?

jo priset är juh intressant.. Å så måste de juh va värstingar.. Typ minst 15hk iaf..

Bergare skrev:
jo priset är juh intressant.. Å så måste de juh va värstingar.. Typ minst 15hk iaf..
fan va lattjo. kommer det till bra priser kanske det kan bli altuellt :)

har dock en del dyra projekt före :)

Ja, jag skulle vara intresserad. Men bara det är kvalitet och med bra effekt :tummenupp
ja juste ja... dom ska ju vara coola också ;)

MikkE skrev:
fan va lattjo. kommer det till bra priser kanske det kan bli altuellt :)

har dock en del dyra projekt före :)
Jo ja me egentligen.. Har juh en r1 motor som bara ligger å väntar på å bli crosskart.. Sen ska man juh byta hoj me.. menmen :va

Jag tror dessvärre inte att det är en "riktig" pocketbike vi talar om nu för det priset.
Antagligen är det en sån där tysk ful fan som är typ en hybrid av pocketbike och mopppe.
Lite snällare motor med mindre varv, tåligare men femton gånger fulare!

Jag kan ha fel och ber tusen gånger om ursäkt men pocketbike är pocketbike (GRC, Polini, Pasini, GEM m.m.) och allt annat är något annat :)

/Nitrous

En trehjulig minimoto (pocket-trike) är helt klart udda (om det var den du syftade på) :)

minimototrike_3.jpg

No1 skrev:
Vill ni se en riktigt häftig minimoto så gå in på www.ghostridermovie.net den 2 juli... :Bugar
Top of the line på alla sätt!!! (kommer att säljas efter en viss filminspelning ;) )

No1...

Last edited:
Bergare skrev:
Jo ja me egentligen.. Har juh en r1 motor som bara ligger å väntar på å bli crosskart.. Sen ska man juh byta hoj me.. menmen :va
jag har oxo en R1 motor jag vill bygga nåt med:)
Skickar du ritningarna p ånåt kul projekt???:)

Ravetrancer skrev:
jag har oxo en R1 motor jag vill bygga nåt med:)
Skickar du ritningarna p ånåt kul projekt???:)
Vill helst hitta ngt objekt å bygga på.. Tar sån jävla tid om man ska göra allt själv..

bike skrev:
Vad finns det för intresse att få tag på en billig pocketbike/minimoto?

Jag funderar på att importera några..

Ser dem ut så här är det totalt ointressant, lite mer kända märken så varför inte :)

Hmmm, jag är faktiskt intresserad och kan tänka mig att några polare också vill ha.
Men det måste vara schyssta prylar!

www.pocketbike.com

ps. det är inte jag på bilden... min hoj är mycket större än så! :hihi

Är det bara en illusion eller är höger däck större än det vänstra på den lilla triken :3freak

Henkmaster skrev:
Hmmm, jag är faktiskt intresserad och kan tänka mig att några polare också vill ha.
Men det måste vara schyssta prylar!

www.pocketbike.com

ps. det är inte jag på bilden... min hoj är mycket större än så! :hihi

Chansen att han kan fixa "märkes" hojar för 5k är inte stor. Så vidare han inte köper beggade hojar från början på 90 talet.

Kina hojen

Det som har kommit på marknaden den sista månaden är den sk. kina hojen.
Den kostar Runt 5000 och är ingen cykel man kan tävla med.. (som att jämnföra en ferarri med en skoda på banan) MEN!!! jag ser det som ett kompliment till dom som vill prova och känna sig för om man vill vara seriös eller inte... Perfekt till pappan som vill att sin 5 åriga son/dotter ska prova och köra hemma på gatan och lära sig.. Men dock att tänka på är att kvaliten är inte riktigt att jämnföra med kända märken som DM Bianchi m.m där kostar ju en bra hoj 25.000 eller mer...

Vi på www.w-motoracing.se kommer att ta in sådana och har dom redan upplagda på vår nya sida som lanseras inom kort... ta en titt där..

The Pilot skrev:
Det som har kommit på marknaden den sista månaden är den sk. kina hojen.
Den kostar Runt 5000 och är ingen cykel man kan tävla med.. (som att jämnföra en ferarri med en skoda på banan) MEN!!! jag ser det som ett kompliment till dom som vill prova och känna sig för om man vill vara seriös eller inte... Perfekt till pappan som vill att sin 5 åriga son/dotter ska prova och köra hemma på gatan och lära sig.. Men dock att tänka på är att kvaliten är inte riktigt att jämnföra med kända märken som DM Bianchi m.m där kostar ju en bra hoj 25.000 eller mer...

Vi på www.w-motoracing.se kommer att ta in sådana och har dom redan upplagda på vår nya sida som lanseras inom kort... ta en titt där..

Ja det är import från kina.
Halvkåpad.
Självklart går de inte att jämföra kvalliten med Polini eller Grc.

Detta är mest en billig hoj som är mer ett lekfordon.
Passar bra i bokhyllan eller varför inte låta sina barn lära sig i tid.

Dessa skeppas isåfall hit i container vilket tar ca 6v.

Här är en bild som visar ungefär hur de ser ut.
Finns i olika färger, svart, blå, röd & gul.

Bifogat

• minimoto.jpg
    minimoto.jpg
    113.8 KB · Visningar: 177
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT