plus och minus om Husqvarna wr 125...

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Ska åka och kolla på en husqvarna wr 125 -99 imorrn och ja undrar ifall dem håller samma effekt som ktm,gasgas,tm och liknande. Hur många kussar har dem ostrypt?(denna var lätt mc reggad på 11 kw). Tipps på saker jag ska kolla över innan jag bestämt mig för eventuellt köp? vicka på hjulen för att kolla lagrerna,kolla efter oljeläckage,slitage kedja/drev, Har hört att man ska lyfta den i styret för att kolla efter glapp i styrlagren? nån som kan stärka det? . Nåt mer man ska ta sig en titt på innan köp?

2832223 Ska åka och kolla på en husqvarna wr 125 -99 imorrn och ja undrar ifall dem håller samma effekt som ktm,gasgas,tm och liknande. Hur många kussar har dem ostrypt?(denna var lätt mc reggad på 11 kw). Tipps på saker jag ska kolla över innan jag bestämt mig för eventuellt köp? vicka på hjulen för att kolla lagrerna,kolla efter oljeläckage,slitage kedja/drev, Har hört att man ska lyfta den i styret för att kolla efter glapp i styrlagren? nån som kan stärka det? . Nåt mer man ska ta sig en titt på innan köp?
Kan inte säga något om vad du ska kolla efter men effekt har den lika mycket som ktm, gg och alla andra. Det kan jag lova :) :tummenupp

vinkla ner hojjen och öppna olje locket, doppa finger toppen i oljan å gnid mot ett annat finger. är oljan sträv, eller har små spån i sig så är det inte allt för bra.

vinkla hojjen och sväng fram å tillbaka å kolla om det glappar nånstans.

innan du startar hojjen kolla om den är kall eller varm. är den varm så har han antagligen varm kört den innan å då kan den vara svårstartad.

Kan inte säga något om vad du ska kolla efter men effekt har den lika mycket som ktm, gg och alla andra. Det kan jag lova :) :tummenupp

Va fint:) såg att du hade själv en sådan och jag vill också ha en sm hoj så jag har kollar efter motard fälgar som skulle kunna passa till wr men jag hittar inte några. Vart fick du tag i dina sm fälgar och vad gav du för dem? ekrade eller gjutna?

Är det bara jag som inte gör så? :va

Inte jag heller(då jag köp mina mopeder)

Last edited:
Förlåt ifall det blir dubbel inlägg nu men har inte hittat nånstans att få tag på reservdelar till wr,vilken återförsäljare ska man vända sig mot?

[FONT=Arial, Helvetica] Halvards, Knåda eller Nilssons motor! Dom har ALLT till Qvarna. Har själv egna erfarenheter av dom och dom är asbra! :tummenupp
[/FONT]

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back