Plupparna på styret,gsxr-93

låDan

nybörjare
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
1100rw-93 "kamphoj"-inlöst Husa FS650-såld :(
När jag kom hem idag från jobbet fick jag gråten i halsen,där låg Sussie helt hjälplös som en död sill.
Sambandet med kraftig övervikt och porös asfalt gick inte ihop så hon hade lagt sig ned för att vila.
Till min stora lättnad så hade kondomen ja trätt över henne skyddat mot eventuella repor.
Men den lilla pluppen med skruv igenom som sitter längst ut på handtagen hade böjt sig och ja behöver ha tag i en ny.
Vad heter den och vad kan man köpa?
Hojen e en sussi gsxr1100-93

låDan skrev:
När jag kom hem idag från jobbet fick jag gråten i halsen,där låg Sussie helt hjälplös som en död sill.
Sambandet med kraftig övervikt och porös asfalt gick inte ihop så hon hade lagt sig ned för att vila.
Till min stora lättnad så hade kondomen ja trätt över henne skyddat mot eventuella repor.
Men den lilla pluppen med skruv igenom som sitter längst ut på handtagen hade böjt sig och ja behöver ha tag i en ny.

Är det något sånt här du är ute efter?:
https://www.touring.se/touring/Servlet?page=6&parent=s6976&catname=Styrändspluggar

Har till en 86:a, vet inte om det passar dock.

En sak till nu när ja va nere i garaget o kolla om allt va ok,startade upp och det gick fint men den rök ganska mkt ur den högra pipan,tog ett varv i källargaraget (stort) o det blev ganska mkt rök i garaget.
Det har förmodligen kommit in olja i någon cylinder,är det möjligt?
Jag vet inte hur länge den legat,den hade stupat åt vänster.
Kan nått gått sönder?

Skulle tro att det är olja som runnit upp i cylindern, farsans boxer rycker som fan om man parkerat den på sidostödet, slutar så fort oljan är borta.
Du kan ju kolla oljenivån om inte annat

Casca skrev:
Skulle tro att det är olja som runnit upp i cylindern, farsans boxer rycker som fan om man parkerat den på sidostödet, slutar så fort oljan är borta.
Du kan ju kolla oljenivån om inte annat

Jo det har ja kollat o den e ok,dock minns jag inte exakt på millimetern hur mkt den va på innan.
Men det kanske bara e o ta en sväng så bättrar hon sig,blev jekla orolig men det va nog helt i onödan :tomten

Men men... det är väl bara skruven som är böjd - den går ju att ersätta, eller blev själva styrändeplutten också trasig? Jag har iofs en liggandes om du nu prompt måste ha en "ny". Men min är också lite hackig av asfaltskontakt. Sätta upp i en svarv och polera upp den som ny funkar väl också.

låDan skrev:

andersbrink skrev:
Men men... det är väl bara skruven som är böjd - den går ju att ersätta, eller blev själva styrändeplutten också trasig? Jag har iofs en liggandes om du nu prompt måste ha en "ny". Men min är också lite hackig av asfaltskontakt. Sätta upp i en svarv och polera upp den som ny funkar väl också.

Japp ja tog med den till jobbet och slog av bulten som gick igenom och skruvade ut resten.
Gängade upp en bult med sexkantskalle o slipa den lite koniskt,blev ganska bra.
Men på insidan har något vridit sig lite precis som om det vore nått som skulle dämpa en sån här smäll,på den på andra sidan va den platt inuti.

Vad tror du om oljeröken andersbrink,bara o köra lite lr?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...