<<Pluggisar på SH>>

• Thread starter Thread starter Lithium
  • Start date Start date

Lithium

Guest
Hur många här på SH pluggar, har pluggat? Vad läser du?( högskola, universitet etc). Berätta lite om era roliga studentminnen!

Tog studenten förra året, nu har jag läst komvux ett år... tänkte läsa till jul... sen har jag två student betyg! :P

Industriell gymnasielinje, matte B sommarkurs, basår i umeå, maskinteknik i luleå ( pågående ).

Flummar runt lite på datorteknik, chalmers 3:e året av 4,5

Snart är det tenta och då kanske jag pluggar lite med :öl

Last edited:
Studier

217p (tror jag) på högskola + ett år som Sexmästare (ni som inte pluggat kan ju fundera på vad det betyder...) i kårstyrelsen. Mitt studentliv kan nog sammanfattas som aktivt med ett antal schyssta minnen. Vill känt svenskt bands sångare har t.ex. fått en liter fil hällt över 05.30 en fredags-morgon av ett lesbiskt par för att "kylas av" (han förstod inte riktigt varför de inte var intresserade...). Tilläggas bör att han inte kom åt en dusch innan turnébussen åkte. Var dock förvånansvärt seriös och missade endast 3 tentor på 5,5 års studier (hur fan nu det gick till).

studerer Business Administration ved Universita Bocconi her i Milano, 2. året. Milano er et veldig fint sted å studere.....

njaa... har väl inte kommigt så lång än, 2:an i gymasiet.
men jag går i svergies "smartaste"klass, tror vi har 310 i snitt,och 300 lägsta av 320 max.. Natur i stan har 160 lägsta :D

Jajust, skolan var den man slutade gå i för snart ett halvår sen =)
Det känns så avlägset...
Men roligt var det nog... tror jag :D

Skolan är så lätt att det bara blir oseröst, jag flummade till mig nästan dom bästa betygen i klassen på länets hårdaste linje ;)

kajlyl skrev:
men jag går i svergies "smartaste"klass, tror vi har 310 i snitt,och 300 lägsta av 320 max.. Natur i stan har 160 lägsta :D

Fy satan :eek: Vad går du för linje?? Själv fick jag 210.. och det var jobbigt så det räckte.. :crash

Här i stan så är lägsta på natur 145p
Den linjen som har högst intagningspoäng är Teknik med hela 185p :rock

kajlyl skrev:

Oj, oj oj jag trodde vår klass var pluggigast med 4.1 i medel...

... eller pratar vi km/h?

Går andra året på International Baccalaureate programmet...

Går fösta året på Teknik programmet! Tycker det är SKIT svårt! Vi har samma matte som naturbarne men vi läser den fortare... (4veckor mindre tid på oss) Sen har vi ju den där jävla fysiken!!! Kan komma med ett tal imorn så får vi se vem som löser det först! Eller ska man skapa en "Hitta svaret" tråd?

160p +

Datavetenskap, systemteori, logik, ekonomi, m.m.

Ett år som Sexmästare och ett år som Qurator i Nationsförening. :D

Studentliv så det räckte .... men det är ett par år sedan nu .... men var jäkligt kul .... :öl

Tredje året/ Medialinjen

Hur man har råd att plugga när man kör hoj?
Man skaffar en gammal hoj och jobbar häcken av sig på extrajobben så man får råd till körkort o skyddskläder.
För en gammal hoj är snorbillig att försäkra.

Och bensin och slitdelar är nästan gratis oxå eller?

Mina erfarenheter av pluggning är att pengarna gick åt.
många :öl blev det.

Bensin är dyrt. Slitdelar är inga problem, jag sliter ju knappt på gamla Bettan. Men man jobbar samtidigt som man pluggar och drar in cirka 3000:- extra i månaden.
Sånt läggs på hojen samt kläder. Några öl är det aldrigr frågan om, att gå ut på krogen lika ofta som mina klasskamrater gör, då är jag snart pank.

Men nu har man så gott som ställt in hojen för vintern och då kostar det inte speciellt mycket :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman