Plugga Z

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Tjena satt o letade efter chalmerstråden och mindes att ni hade diskussioner om ett eget klubbforum så har jag hittat rätt nu? :)

Tänkte bara höra här om någon av er läser Civil Ingengör Automation och Mekatronik på chalmers och om ni har något gott eller ont att säga om utbildningen? Är den så bra som den ser ut på pappret?

Hur är de att få tag på billigt boende i Göteborg för att studera också förresten? där skon klämmer mest tycker jag,

Boendet så är det bara att ställa sig i kö hos SGS och på boplats om du inte redan gjort det.

Paj_Maskin300p.gif

ser väll ganksa lik Z ut (eller kanske inte om ja tittar lite närmare) men Fordonsteknik, Industriell ekologi och skeppsteknik har jag då ingen nytta av om ja ska börja jobba inom sektorn jag hoppas få jobb inom. Skulle vilja läsa Z eftersom den innehåller ekonomi som kan göra att man kan jobba lite mer som projektledare elelr har ett försprång som ledare på ett företag. Sen så har jag läst Industriprogrammet inriktning process tre år nu och skulle nog kunna tillämpa den kunskapen i en utbildning riktad mot automation för att jobba med maskiner som tillverkar det som jag blive utbildad att tillverka ;) Men de e väll bara vid år 4-5 som utbildningarna skiljer sig?

Förstahandsvalet till plugg e dock Arizona State University eller Daytona State College men blire ingen usa resa så blir det nog söka sig till göteborg,

Vad betalar ni för studentboende? eller kommer dom flesta från göteborg redan som sitter här?

Jag betalar 2.4K för en etta. Ska du på på sgs i en etta med egen dusch/kök så ligger det runt 4K.

Skulle vilja läsa Z eftersom den innehåller ekonomi som kan göra att man kan jobba lite mer som projektledare elelr har ett försprång som ledare på ett företag.

Vi läser en kurs i industriell ekonomi på M också.

M is teh shit.

haha jasså? :P förespråkar du också M? ^^

Givetvis, och jag tror inte du behöver oroa dig för jobb oavsett vad du väljer.
Men M är ju en äldre och mer klassisk utbildning, Z är väl mer som en
länk mellan M och Elektro...

Och vad jag vet är motorcyklar maskiner ;)

Maskinare Maskinare säg finns det något finare? :fyllisar

Är du väldigt sugen på Z så kör på det! Jag tyckte också det lät roligt. Fast man är ju maskinare sen dag 1 här på jorden.

Kör på Z om du tycker det verkar skoj! Själv läser jag "bara" högskolemekatronik men det verkar inte helt fel.. :)

men e de mer ekonomi på z utöver de då då det står typ 8% ekonomi på deras tårta? :P skulle kunna jobba med jobb som blir tillgängliga efter typ en MBA men skulle aldrig plugga det så lät som en lagom dos med 8% :P

(har inte kollat så noga vad dom läser för ekonomi men kollat liite djupare på resten av kurserna )

men e de mer ekonomi på z utöver de då då det står typ 8% ekonomi på deras tårta? :P skulle kunna jobba med jobb som blir tillgängliga efter typ en MBA men skulle aldrig plugga det så lät som en lagom dos med 8% :P

(har inte kollat så noga vad dom läser för ekonomi men kollat liite djupare på resten av kurserna )

Är i princip samma nivå ekonomi på alla utbildningarna, förutom de på I då. I mångt och mycket är Industriell ekonomi den enda riktiga ekonomi kursen...

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back