Plugga och bo i Varberg?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Tjenare!

Har mina funderingar på att gå en KY-utbildning i Varberg, men har noll koll på hur skolan är, stadens studentlivet, staden i sig eller boende - så tänkte höra vad världens bästa databas, a.k.a. Sporthoj.com, kan informera mig om :)

(Enligt hemsidan är ju allt (såklart) guld och gröna skogar)

http://campus.varberg.se

Last edited:
Stan i sig är väl helt ok. Nära havet och så. Exet kommer därifrån, så har inte varit där speciellt mycket...

Jag har haft en polare där och har alltid upplevt staden som ganska liten. Alla-känner-alla, samma bilar som rullar runt på Lördagskvällarna får man intrycket av. Staden växer väl på sommrarna då den fylls upp av campingfolk och en hel del düskar om jag minns rätt.

Säkert en helt OK stad, men förvänta dig en småstad trots allt. Tyvärr ligger Varberg inte direkt nära till något heller. En bra bit ner till Halmstad (5-6 mil?) och likaså en bra bit till götet, men det går väl en hel del tåg iofs.

Varberg är inte stort men jag hade valt det varje dag framför jönköping.....

Jönköping är bra som studentstad medans Varberg är bra som sommarstad.

Maken till trött vinterstad får man leta sig till Falkenberg för att hitta!

Ska man va student ska man va det där det finns många andra studenter, alltså folk som lever på snabbmakaroner och sprit!

/ Jens

Varberg är inte stort men jag hade valt det varje dag framför jönköping.....

Äsch, nu ska vi inte vara såna, jag läste ju precis i tidningen att vi (jkpg) blivit "Fairtrade"-märkta :hihi

Kom på att jag fasen klarade av att vara student i lilla lilla Eksjö (så tråkig stad att man sätt i skolan 12-16 timmar om dagen hehe) så nog fasen bör Varberg vara en trevlig upplevelse i jämförelse :D

Gimme more info (and sarcasm)!!

5-6 mil är väl inte långt?? speciellt inte med sporthoj. Varberg är hur fint som helst, och närheten till halmstad och gbg är väl trevligt.. min lillebror trivs som fisken i vattnet :) Han säger att det är trevlig stämning (han är polis) :mad: han brukar jaga mig.. jag kör upp till helgen och ska kolla varbergs status till dig

Varberg är en liten trevlig sommarstad. Befolkningen ökar rätt kraftigt sommartid vilket leder till trafikstockningar och långa köer till pubbarna tyvärr:näsblod. Om du gillar bad, vindsurfing å kitesurfing så har Varberg mkt. att erbjuda:). Osså har vi fästningen och bokstensmannen om du gillar historia/kultur. Vintern är relativt lugn här, det händer inte så mkt. Någon vidare stor studentstad är det inte. En del sköna mc-vägar finns det förstås oxå.

Vad jag minns av Varberg: Lakritsglass med chilikrydda - gott, men mysko och starkt...

Fästningen är väl charmigt ett par dagar, men sen?

hej igen!

ansökan, betyg, meriter och ett kaxigt personligt meddelande är inskickat :)

lite runt omkring funderingar jag har däremot; hur är det med gym i Varberg? *edit* checkat internet lite och Friskis&Svettis finns ju iallafall *edit* finns det något "kampsportsallians" där? (tränar kickboxning och vill gärna fortsätta med det)

Och för er som bor eller vistas där väldigt mycket, vart vill man bo (som student!)?
Östergården eller Apelvikens Camping - eller kanske fixa det privat/annat boende?
(jag flyttar inte dit eller påbörjar utbildningen för att supa skallen av mig och slappa igenom utbildningen, men är och vill inte vara någon tråkmåns som blir en "outsider" som aldrig är med på fester eller där det händer heller, nätverkande och den sociala biten är ju rätt viktig den också, med eller utan alkohol hehe)

Last edited:
Vad ska du plugga då, upplys oss nyfikna. Jag vet inte ett skit om Varberg mer än att det ligger på västra sidan om det här skitlandet så jag kan inte hjälpa dig på den fronten...

Produktutveckling, Design och Marknadsföring.
http://www.campus.varberg.se/kvalif...duktutveckling-design-och-marknadsforing.html

Känner mig ganska stabil på alla tre fronter redan egentligen, mycket av min tidigare utbildning (gymnasie, KY-utbildning, högskoleutbildning samt mycket självlärda saker) har varit inom alla tre fronter, men mer åt det visuella (tv-produktion, webbproduktion osv.) än industri/tillverkning vilket jag börjat intressera mig för.

p.s Du och jag verkar veta ungefär lika mycket om Varberg :näsblod :hihi

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...