Plugga igen uttag för lambdasond?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag har köpt ett begagnat avgasrör till min Honda där det sitter ett eftermonterat uttag (hona) för lambdasond som jag behöver plugga igen. Diametern verkar vara 18 mm, lite svårt att mäta exakt, det kan skilja på +/- 0,5 mm, stigningen är dock exakt 1,5. Är detta någon standard för just lambdasonder eller ett skräddarsytt udda-mått från någon tillverkare? Jag ha sökt på Biltema, CO och bland lokala järnhandlare utan framgång. De vanliga dimensionerna verkar vara 10, 12 och 15. Jag har även funnit helgängad 16 mm helgängad stång samt en udda plugg på 22 mm men det är allt. Sen finns ju förståss utbudet av VVS-prylar i tum-storlekar men där är jag helt förlorad. Hjälp mottages tacksamt.

Hoppla. Jag åkte till ett ställe som sålde prylar till bussar och traktorer och annat skrot. Det visade sig att pluggen jag behövde satt på nån gammal buss. 18-1,5 låter rätt.

HEHE ett bond trick är ford tändstift M18x1,5

knacka bort porslinet å en liten migsvetsloppa så har man en plugg

Annars har alla trimmarfirmor typ hansen racing med flera just lambdapluggar

en järnhandel el likn borde kunna beställa :va
tex kunde en firma här i stan ta hem
m17 med stign 1,25 åt mig..
trodde inte ens de existera :näsblod

Men teddy du skall inte plugga hålen utan montera i EGT prober där istället så får du nästan lika avancerad bestyckningsanalysering som HRC detloggnings killarna......

www.digatronusa.com

Jag köpte en plugg hos Volvo, var tydligen en del i en ombyggnadssats till Volvo 740.
Partnr: 960632 tror jag det var.

Last edited:
Biltema är bäst, dock ska man inte lita på allt man läser, sedan tillkomsten av deras senaste katalog har de infört just 18 mm ändpluggar i sitt sortiment.

Tack alla för er hjälp!

*/ ?>
Back