Plugg Nsr 98

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
Har sökt men inte hittat något..

Hej, jag var utte i garaget idag å skruva loss både avgassytsem och insug för att kolla efter eventuella pluggar. Till min förvåning finns d varken nån i avgasröret (myningen på röret) eller i insuget :va :3freak . Har kollat på www.nsr125.com.
Jag har två cdi boxar på hojen, enligt FAQ:en ska d vara en strypning, någon som vet säkert? och hur man kan göra den ostrypt? :confused:

Oerhört tacksam för svar!

/ Nicklas..

edit: Kan d sitta en plugg i första svetsningen på röret kanske?

min var strypt i avgasröret man var tvungen att såga upp den och ta ut (var ostrypt när jag köpte den) -98

EDIT: dock bara en cdi box

OccT skrev:
2227113 min var strypt i avgasröret man var tvungen att såga upp den och ta ut (var ostrypt när jag köpte den) -98

okok, På min sitter d en cdi box bakvid lyset och en under tanken bakom luftburken..

var på avgasröret satt den pluggen?Hur långt in på röret från infästningen till cylinder?

OccT skrev:
2227113 min var strypt i avgasröret man var tvungen att såga upp den och ta ut (var ostrypt när jag köpte den) -98

MrX skrev:
2227195 var på avgasröret satt den pluggen?Hur långt in på röret från infästningen till cylinder?

Var ute å kollade idag ifall d sattnån plugg längre in i röret.. vid andra svetsning precis innan expansionskammarn kan d kanske sitta en då vajern inte gick förbi då jag drog den längskanten.. ?? Nån som vet nått om d ? :P

_Nille_ skrev:
2228776 Var ute å kollade idag ifall d sattnån plugg längre in i röret.. vid andra svetsning precis innan expansionskammarn kan d kanske sitta en då vajern inte gick förbi då jag drog den längskanten.. ?? Nån som vet nått om d ? :P

Ja, har funnits en bild på det på en sida som tyvärr är nerlagd.
Om du tar isär så knäpp några bilder och lägg upp, kommer att hjälpa många i framtiden :tummenupp

AndersJohansson skrev:
2228820 Ja, har funnits en bild på det på en sida som tyvärr är nerlagd.
Om du tar isär så knäpp några bilder och lägg upp, kommer att hjälpa många i framtiden :tummenupp

Ok, d låter riktigt bra.. =D Njae, tänkte köpa mig ett effektavgassystem för att kunna behålla orginal röret i fint skick och bra att ha inför senare besiktngar.. :)

_Nille_ skrev:
2229016 Ok, d låter riktigt bra.. =D Njae, tänkte köpa mig ett effektavgassystem för att kunna behålla orginal röret i fint skick och bra att ha inför senare besiktngar.. :)
Min har klarat sig igenom besiktning med efektpipa iaf! hoppas den klarar sig genom besikningen nästa år också (Har bara en effektpipa inget orginal rör :död )

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph