Playing with fire

Gick med
20 Dec 2003
Hoj
1198 Vafanculo
Tänkte göra ett försöka med att spruta lite eld (från munnen, med hjälp av sprit och en fackla). Är detta något som kräver vissa kunskaper eller är det bara prova sig fram?, vill ju inte bränna bort halva nyllet. Någon speciell sprit som man ska använda?

Kör med mjöl istället, inte lika farligt. Men vill du va hardrore så visst kör på bensin eller nåt :).

Vet att det finns speciell vätska men kommer ej på vad den heter!
Ett tips bara, se till att va nykter.

har inga direkt kunskaper om eldsprutning men det var nån här på forumet som pysslade med sånt, tror han använde festivalolja. dessutom sa han att man ska öva med vatten i börja, lite taskigt att dra ner en munfull giftiga kemikalier i lungorna/magen =)

ABSOLUT inte bensin.. Använd festivalolja.
Se till att ha munnen fri från luft, d.v.s. enbart vätska i munnen....
Ta det varsamt och blås uppåt när du ska blåsa...

Fearless skrev:
Tänkte göra ett försöka med att spruta lite eld (från munnen, med hjälp av sprit och en fackla). Är detta något som kräver vissa kunskaper eller är det bara prova sig fram?, vill ju inte bränna bort halva nyllet. Någon speciell sprit som man ska använda?

Festivalolja funkar fint. Det hittar du i princip i vilken butik som helst.

Skölj munnen med lite gräddfil eller filmjölk inna du sätter igång..kommer att kännas lite trevligare i truten efteråt. En scarf eller liknande kan vara skönt att ha över håret också..doppa den i vatten innan är inte heller en tokig idé. Det har hänt att man bränt både ögobryn och hår...

Som nån redan sagt..öva med vatten först...o glöm inte att ha gott om vatten i närheten när du sätter igång på allvar. Sen är det ingen dum idé att jaga rätt på någon som redan kan blåsa lite som kan hålla lite koll på dig.

Har en tjejkompis som sysslar med sånt där, poja tror jag dom kallar det. (låter ganska mesigt) hehe :), aja ganska grymt. Håller på med mer än bara "spruta". Massa konstiga bollar och andra saker. Men som sagt skippa bensinen!

JA, att börja öva själv är ingen hit.... Ha med dig någon, helst någon som gjort det tidigare men finns inte detta så en kompis iaf.. Utifall något skulle gå snett..

Och akta dig för kemisk lunginflamation..

Kom ner till Stockholm så kan vi leka med eld...:)

Fearless skrev:

Snacka med KarlJohan på forumet.. han kan sådant, så från honom kan du säkert få råd/tips! :tummenupp

och gör inget du inte är 100% säker på, för annars kan det börja brinna i munnen och ha sig... vad jag vet iaf.

Jag testa den 96%:iga spriten på Cypern från hotellets balkong..... MEGA flames kan ja lova!! :brinnerup D jobbiga va att slemhinnorna i munnen inte trivdes så bra med spriten.... :va

Stephen skrev:
ABSOLUT inte bensin.. Använd festivalolja.
WORD!
En kompis gjorde det på en fest i lördags. med lampolja (festivalolja) alltså. Han sa att en kompis till honom tagit fel flaska (bensin) och fick brännskador på hela halsen.
inte bra.

Jag lärde mig själv efter att ha mailat en gycklare som sade vad man skulle använda.(han hade ett roligt namn: gay hette han)
Jag gick ut och ställde mig upp till knäna i pudersnö och hade bara t-shirt på mig.
Jag provsprutade med vatten först det är en bra ide´ Det gäller att få till en bra dimma när man sprutar.
Sen ska du set till att dra kroppen bakåt när du sprutar och dra facklan ifrån dig. Annars bränner du ögonbrynen om det blir motvind.
Bara att pröva, men var förfan försiktig!!!!!!

Stephen skrev:
Kom ner till Stockholm så kan vi leka med eld...:)

Kan du det där Stephen?
Kan inte du lära mig då?
Vad ska man använda? Mjöl som nån sa kanske e bra att börja med?
Festivalolja? Vad mer exakt är det för olja? Farlig?
Pratade med en som kunde nångång (jag var packad då så jag kommer inte ihåg exakt) han sa att han använde nån pepparmix??? :va

Jag har gjort några taffliga (iofs med bra effekt) med tändvätska.
Verkar kanske inte lovande om man skulle dra ner det i lungorna :brinnerup

Lär mig Stephen, Lär mig :Bugar

Lartes skrev:
Kan du det där Stephen?
Kan inte du lära mig då?
Vad ska man använda? Mjöl som nån sa kanske e bra att börja med?
Festivalolja? Vad mer exakt är det för olja? Farlig?
Pratade med en som kunde nångång (jag var packad då så jag kommer inte ihåg exakt) han sa att han använde nån pepparmix??? :va

Jag har gjort några taffliga (iofs med bra effekt) med tändvätska.
Verkar kanske inte lovande om man skulle dra ner det i lungorna :brinnerup

Lär mig Stephen, Lär mig :Bugar
Klart vi fixar det.. Vi kan ta det i sommar så ska jag visa dig hur man blåser och slukar eld... Det är inte så svårt som det verkar bara man gör rätt....
Fick ett tips av en annan som höll på med det. Han sa 30% t-gul och resten festivalolja(d.v.s. lampolja).

Klart vi fixar det.... :tummenupp

Stephen skrev:
Klart vi fixar det.. Vi kan ta det i sommar så ska jag visa dig hur man blåser och slukar eld... Det är inte så svårt som det verkar bara man gör rätt....
Fick ett tips av en annan som höll på med det. Han sa 30% t-gul och resten festivalolja(d.v.s. lampolja).

Klart vi fixar det.... :tummenupp

Great :tummenupp

Måste vi vänta till i sommar :va Jag vill elda upp nått nu :brinnerup

Hittar inte bilden där min pappa slukar eld. Men lägger in en bild där han leker nåldyna istället.. :tungan

Bifogat

• pappa1.jpg
    pappa1.jpg
    7.7 KB · Visningar: 123
Stephen skrev:
Säg till när, var och hur så kör vi....
Jag har alla grejor hemma så det är bara att elda på......

Just nu kan jag inte böja nacken, så just nu kanske det är en dum ide att testa...

Men vi kan väll köra om nån/några veckor?
Jag tror jag fick ditt nummer förut men jag måste ha supit bort det :fyllisar förmodligen va det med din hjälp, du e bra på att supa din rackare :yoparty

Men jag PM:ar mitt nummer så kan du ju svara med ditt om du vill :hoppa

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...