Plats på SRW idag!

bjorasen

Ride the winds of change
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
GSX-R 750
Jag kan inte köra idag tyvärr, hur gör jag för att slippa betala för det? Måste någon ta min plats eller hur funkar det? Har tittat på ssemse´s sida men hittar inte marknadsplatsen..

bjorasen skrev:
2195297 Jag kan inte köra idag tyvärr, hur gör jag för att slippa betala för det? Måste någon ta min plats eller hur funkar det? Har tittat på ssemse´s sida men hittar inte marknadsplatsen..

Säg som det är, du är skraj för det blöta underlaget :tungan

PGH skrev:
2195310 Säg som det är, du är skraj för det blöta underlaget :tungan

Ja det erkänner jag faktiskt! Mitt däck är nog inte så bra att köra med i vått tyvärr och så ska jag o syrran bjuda morsan på middag. Det är säkrast att göra det då vi helt glömde av hennes födelsedag :huvet

bjorasen skrev:
2195316 Ja det erkänner jag faktiskt! Mitt däck är nog inte så bra att köra med i vått tyvärr och så ska jag o syrran bjuda morsan på middag. Det är säkrast att göra det då vi helt glömde av hennes födelsedag :huvet

Måste tyvärr hålla med, är också skitskraj för regnet...

bjorasen skrev:
2195297 Jag kan inte köra idag tyvärr, hur gör jag för att slippa betala för det? Måste någon ta min plats eller hur funkar det? Har tittat på ssemse´s sida men hittar inte marknadsplatsen..

Nix. Går inte att göra sig av med platsen via marknadsplatsen - den stängs ett dygn innan bantiden.
Råkade ut för detta för 2 veckor sedan.. Bara att betala.

Vid nästa körtillfälle brukar fungera :tummenupp
Tänk på att föreningen hyr banan och måste betala hyran oavsett väder - det hade aldrig fungerat om man kunnat "hoppa av" pga dåligt väder.
Dessutom är det så små pengar i sammanhanget - du sparar mer pengar genom att inte åka dit (30-40kr milen + däckslitage på banan) än platsen kostar dig, om man nu skall resonera så.

Robz skrev:
2195614 Vid nästa körtillfälle brukar fungera :tummenupp
Tänk på att föreningen hyr banan och måste betala hyran oavsett väder - det hade aldrig fungerat om man kunnat "hoppa av" pga dåligt väder.
Precis, det är bara att betala och vara glad för de gånger man kan köra. Sen kan man alltid trösta sig med att reta dem som inte är medlemmar. Här får ni :arsele ickemedlemmar :lol

/Också anmäld idag.Självklart är det solsken nu. Bara för att jag bestämde mig för att stanna hemma :mad:

Det gick fint att köra idag faktiskt!
Lite blött första passet sen torkade det snabbt upp :tummenupp

Så det gick fint att köra högt tempo :banana

Tsunami skrev:
2196007 Det gick fint att köra idag faktiskt!

Ja, det såg riktigt fint ut.. :tummenupp

Synd bara att vinkelslipen pajja så dina knäpuckar inte skrapades :7peta

Tsunami skrev:
2196007 Det gick fint att köra idag faktiskt!

Håller med, helt okej att köra idag :tummenupp

såg skoj ut idag jag vill osså köra :huvet fick iaf filmat så nu har jag nåt att göra på mina lektioner film kommer inom kort :)

Ja pengarna går ju till något som är bra så det spelar inte så stor roll att man måste betala. Får betala dubbelt nästa söndag istället om man lyckas knipa en plats..

Alla höll sig på banan denna gången trots regnet hoppas jag! Zenit känn dig inte träffad :hihi

bjorasen skrev:
2196098 Ja pengarna går ju till något som är bra så det spelar inte så stor roll att man måste betala. Får betala dubbelt nästa söndag istället om man lyckas knipa en plats..

Alla höll sig på banan denna gången trots regnet hoppas jag! Zenit känn dig inte träffad :hihi

Gick utmärkt att köra idag, även om det gick långsammare än tidigare. Jag var dåktet nervös första passet, körde ut som försteman i blötan. Svårt att veta tempo då. Tyvärr gick en av, såg inte hur. Det kan han själv berätta.

bjorasen skrev:
2196098 Ja pengarna går ju till något som är bra så det spelar inte så stor roll att man måste betala. Får betala dubbelt nästa söndag istället om man lyckas knipa en plats..

jag tog vid där jag sluta och höll mig av banan men snart snart e jag tillbaka abstinensen va inte nådig när man stod där... :död

Maffan skrev:
2196024 Ja, det såg riktigt fint ut.. :tummenupp

Synd bara att vinkelslipen pajja så dina knäpuckar inte skrapades :7peta

Men gubben om då om du stannat ett pass till så hade du set hur plast möte asfalt :7peta

PGH skrev:
2196137 Tyvärr gick en av, såg inte hur. Det kan han själv berätta.

Vatten är jätte jätte farligt :mattias

Ett tu tre och så åt vattnet upp regnjackan... :gnissla :hihi

Hade ganska bra tempo varvet innan och knäskrapade i den kurvan. Men så hamna jag bakom någon och det var ju grön grupp och jag hade ingen aning om vem det var, hur länge han/hon kört etc, så jag softade ett 3/4 varv bakom, sedan fick jag tillfälle att köra om på ett säkert sätt. Tyvärr tror jag att däcken svalnade precis det där lilla för mycket (däcken var ju rätt kalla hela dagen ändå...) och jag gjorde en miss i kurvan (damm-kurvan, eller vad den nu heter). Jag gick inte ut tillräckligt till vänster, och skar in för hårt, och mitt i den där kurvan rinner det ju en fin flod i regnet :gnissla och man ska inte lägga apex just där... :hihi
Fick ett framhjulssläpp mitt i apex, och hann tänka en otrolig massa innan allt tog stopp... :lol

Jaja, Jag blev kollad av sjukskötaren (skönt att ha dem där :) ) och allt OK, inget hårt skadat, bara sträckta nackmuskler, och skadat självförtroende.

Ny regnjacka har jag ju funderat på nu i två år ändå... :tungan

Eftersom min fot låg under hojen mest helatiden blev det knappt ett märke på hojen. :)

Nästa gång vill jag ha solsken och medvind hem...

:hej

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...