Plastkit Husaberg?

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Någon som vet nån sida på nätet där man kan beställa svart plastkit till en Husaberg 650 -06? Har kollat på karlstrommotor, lockners bil mm men inte hittat nånstans, visst kan ju alltid ringa handlarna men brukar bli billigare på nätet & jag vill ha svar fort:tungan Någon som vet nån som skulle kunna lacka om fälgarna i svart inom Skåne, även ca pris?

Ingen som har helsystem eller slipon passande min hoj till salu?

Last edited:
Plåtslagarn skrev:
2628989 8000815010030 SPOILER LEFT BLACK 06 222,72 SEK
8000815110030 SPOILER RIGHT BLACK 06 222,72 SEK
5030800100030 Headlight mask 184,02 SEK
8000801300030 REAR PART BLACK 04 593,44 SEK
5030801020030 Front fender 208,33 SEK

Summa, varor:
1 431,24 SEK

http://www.karlstrommotor.se/:tummenupp

Verkar som det är till -04:or (bakparti iallafall), är det samma till -06 tror du?

Kanske dags å beställa :) Men har blå ram, vill lacka :( Men e säkert svårt å drygt

fLedLik skrev:
2629169 Kanske dags å beställa :) Men har blå ram, vill lacka :( Men e säkert svårt å drygt

Är det jobbigt att lyfta av bakramen? Pulverlacka kostar drygt 100-200 SEK

Mr R skrev:
2629210 Är det jobbigt att lyfta av bakramen? Pulverlacka kostar drygt 100-200 SEK
På Husaberg får man ta fram vinkelslipen om man ska ha bort bakramen;)

Geronimo79 skrev:
2629055 Verkar som det är till -04:or (bakparti iallafall), är det samma till -06 tror du?
00 och framåt är samma. ALL plast passar överallt.
Förutom att man till din tank måste ha de passande kylarvingarna.

Mr R skrev:
2629210 Är det jobbigt att lyfta av bakramen? Pulverlacka kostar drygt 100-200 SEK

Men man måste väl plocka bort hela motorn å allt? Har aldrig varit med om det lr så, väldigt ny inom hoj-världen.

Lånar tråden lite...

Jag har också kollat på svart plast, men kom precis på innan jag beställde att det är ju ganska så tråkigt med svart.
Man kan ju inte direkt säga att man blir ensammen om att ha en svart motard då så många andra har det. Visst det kan vara snyggt men det blir lite för tråkigt.
Så nu funderar jag på någon annan färg, eller några snygga dekalsattser att sätta dit.
Ingen som har tips på vart man kan köpa dekalsattser?

fLedLik skrev:
2629234 Men man måste väl plocka bort hela motorn å allt? Har aldrig varit med om det lr så, väldigt ny inom hoj-världen.
Plockade bort min motor förra helgen och det tog ca 2 timmar. Då var ja helt nybörjare. Inga konstigheter alls.

Geronimo79 skrev:
2628846 Någon som vet nån sida på nätet där man kan beställa svart plastkit till en Husaberg 650 -06? Har kollat på karlstrommotor, lockners bil mm men inte hittat nånstans, visst kan ju alltid ringa handlarna men brukar bli billigare på nätet & jag vill ha svar fort:tungan Någon som vet nån som skulle kunna lacka om fälgarna i svart inom Skåne, även ca pris?

Ingen som har helsystem eller slipon passande min hoj till salu?
Jag har två Acra helsystem ett fint och ett lite mindre fint.
Funderar på att sälja ett men jag vill nog ha för mycket för att du ska vara intresserad:)

nilzz skrev:
2629323 Lånar tråden lite...

Jag har också kollat på svart plast, men kom precis på innan jag beställde att det är ju ganska så tråkigt med svart.
Man kan ju inte direkt säga att man blir ensammen om att ha en svart motard då så många andra har det. Visst det kan vara snyggt men det blir lite för tråkigt.
Så nu funderar jag på någon annan färg, eller några snygga dekalsattser att sätta dit.
Ingen som har tips på vart man kan köpa dekalsattser?

Ett tips är att variera lite med plasten! Hade på min 660 tidigare all plast utom kylarvingarna svart och då fick man ju lite färg på hojjen endå :tummenupp

Stoffy skrev:
2629478 Jag har två Acra helsystem ett fint och ett lite mindre fint.
Funderar på att sälja ett men jag vill nog ha för mycket för att du ska vara intresserad:)

Hur mkt för det fina?:pannkyss :D :D

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...