Plasti dip?

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Hej !

Skulle vilja foliera lite kåpor, någon som har testat plasti dip? Vilka affärer kan ha detta i Stockholm ?

Tack på förhand :)
 
Köpte mina på en firma för RC (radiostyrt) på Hammarby allé 87 i sjöstaden...
 
mekonomen har 239:- burk, 2,5 burk gick det visst åt till en Honda blackbird
 
jag köpte på mekonomen, 260 för en burk. passade perfekt på svingen och stötdämparfjädern :tummenupp
 
Någon som vet om det funkar på plast/polyuretan bensintank?
Den "andas" lite i porerna.
 
Den svenska leverantören har fått sälj stopp. Tyvärr.
Han hävdade att denna produkt inte var brandfarlig och var helt ok att andas in. De enda sättet att löpa är via ebay. Har kontakter på mekonomen som sålde produkten.
Är själv ute efter att köpa till min hoj då jag fick en upp sättning kåpor till min hoj. Som jag tänkte göra något roligt med.
 
Yep....kan bara hålla med funkar så där på hoj, jag har det på min BoTT race hoj och jag har lyckats få några konstiga håll i lacken på vissa ställen...eller håll i plasti dipen och det är ej bara på tanken, men i överlag så sitter det ok där man inte rör kåporna.

Conrad har mattsvart för en billig penning. Tank är lite knivigt med PlastiDip då den inte är bra mot nötning. Dvs. knä mot tank är tveksamt.
 
Dipit.se säljer eu - godkänd plastidip. Kan dock intyga att det inte funkade så bra för mig. Bilkitet tror jag funkar bättre så det sprayas på med riktig färgspruta i tunnare lager. Mitt blev väldigt snyggt men efter en provsittning märkte jag redan nötmärken på tanken där skrevet ligger emot.

Fonzie på dipyourcar.com säger att det härdar bättre om man låter det stå nån vecka, och helst i solen. De visar hållbarheten genom att tvätta det med högtryck vilket funkar bra men de visar aldrig att det håller för att gnugga sitt megapaket mot lacken i 300 knyck.

I mitt fall var det rent slöseri med pengar, spenderar hellre samma pengar på en riktig lack.
 
Dessutom, minsta lilla stöt mot en kant på Kåporna där färgen är som känsligast så släpper det. Så om du plastidippar hojen får du leva med att tassa på tå runt den sen. Inget jag orkar med, en hoj ska brukas.
 
Plasti dip flnns men är svårare att få tag på just nu, får du hål i tanken så får du helt enkelt lägga extra lager där det kan slitas.
 
Varför skulle Plastidip vara svårare att få tag på just nu?
Det kommer inte att fungera bra på tanken, tro mig.
När du kommer i kontakt med PlastiDip och gnuggar det kommer det att släppa. Det kommer att krulla sig och nötas bort oavsett hur många lager du har.
På det stället där knäna kommer i kontakt med tanken kanske det håller 1 vecka eller 2 ifall du inte köra mycket. Sen nöts det bort. Givetvis beroende på ifall du har knäna mot tanken eller glidarstuket med bena brett isär.

Jag har haft PlastiDip på mina fälgar med gott resultat.
Enda gången det släppt där är när någon sten träffat hårt eller när jag krängde däck och vevade runt med däcksjärn (se bild nedan).

Nu är det iofs ganska enkelt att "laga" däckbytessläppet. Man tar bara en trasa indränkt med aceton och jämnar ut kanterna på det som lossnat. Aka. man tar bort det som lossnat och får en tunn yta där det är en kant. Sen lägger man på lite nya lager PlastiDipp.

Däck.jpg
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top