Pizzasallad:D

hekke

Medlem
Gick med
26 Mar 2006
Hoj
Kawasaki
Oo blev grymt sugen på pizzasallad, men tror inte det finns nån öppen pizzeria i närheten :va

Går det att göra själv? eller har alla pizzerior nått hemligt recept som aldrig kommer ut eller vad :confused:

Morsan brukar göra ibland, men den blir aldrig som på pizzerior :7peta är det hon som är sämst på att göra pizzasallad eller måste den förvaras i en pizzeria för att bli god :gnissla

PIZZASALLAD NUUU :mad:

4-5 hg vitkål
½ röd paprika
1 msk vinäger
1 ½ msk vatten
1 ½ msk olja
2 tsk grovmalen svartpeppar

Strimla vitkål och paprika fint med osthyvel eller kniv.
Blanda vinäger, vatten, olja och peppar.
Blanda grönsakerna och dressingen.

Fast jag brukar skita i paprikan.

hekke skrev:
2088742 Oo blev grymt sugen på pizzasallad, men tror inte det finns nån öppen pizzeria i närheten :va

Går det att göra själv? eller har alla pizzerior nått hemligt recept som aldrig kommer ut eller vad :confused:

Morsan brukar göra ibland, men den blir aldrig som på pizzerior :7peta är det hon som är sämst på att göra pizzasallad eller måste den förvaras i en pizzeria för att bli god :gnissla

PIZZASALLAD NUUU :mad:

Lätt som faen!

Ta en osthyvel, vitkål, vinäger (helst vitvins), italiensk salladskrydda och svartpeppar, salt och matolja (helst majsolja eller dyl inte oliv för det ger annan smak än just pizzasalladsmak).

Hyvla vitkålen (akta fingrarna det gör så in i h**** ont om man slinter) i tunna skivor. Dra på en svätt vinäger och pyttelite vatten som mildrar smaken (inte för mycket dock..blir blaskigt), släng på olja, italiensk salladskrydda och peppar, låt dra i ca en timme. Voila..pizzasallad (pappa hade pizzeria).

Mixtra lite med mängderna av alla ingredienserna tills du hittar vad du gillar :tummenupp

Ps vill man/orkar man så kan man slänga ner inlagd paprika som vissa pizzerior gör..men det är individuellt. Det är salladskryddan som skiljer pizzasalladen från pizzasalladen if ya know what I mean ;)

Last edited by a moderator:
Efter ett par år i pizza-branschen så har jag näst intill skutat äta pizza-sallad. Anledningen till att den är så "god" är för att man alltid återanvänder dressingen i sallads-lådan. Så nästa gång du äter en pizza-sallad så äter du troligtvis gammal dressing också.
Men det är inte det som är det äckliga, utan att en massa pizza-bagare står och öser i sallad med nävarna i de små burkarna, det är äckligt!!! Du vet inte om de tvättade händerna efter att de var på muggen....

Ska du göra själv så får du strimla lite vitkål, tillsätt en blandning av vinäger, olja och kryddor. Vilka kryddor får du lista ut själv :)
Just ja, sen måste du låta det stå i typ en månad innan det blir gott!

Kerplunk skrev:
2088750 4-5 hg vitkål
½ röd paprika
1 msk vinäger
1 ½ msk vatten
1 ½ msk olja

Blir det gott då? eller lika äckligt som morsans? :tungan
Ska man inte låta den stå nån viss tid sen? eller är den redo att ätas direkt? :banana

Dee_cati skrev:
2088754 Efter ett par år i pizza-branschen så har jag näst intill skutat äta pizza-sallad. Anledningen till att den är så "god" är för att man alltid återanvänder dressingen i sallads-lådan. Så nästa gång du äter en pizza-sallad så äter du troligtvis gammal dressing också.
Men det är inte det som är det äckliga, utan att en massa pizza-bagare står och öser i sallad med nävarna i de små burkarna, det är äckligt!!! Du vet inte om de tvättade händerna efter att de var på muggen....

Ska du göra själv så får du strimla lite vitkål, tillsätt en blandning av vinäger, olja och kryddor. Vilka kryddor får du lista ut själv :)
Just ja, sen måste du låta det stå i typ en månad innan det blir gott!

Äsch! va inte så känslig, kan man utföra oralsex så kan man
äta pizza-sallad :hihi

Kerplunk skrev:
2088750 4-5 hg vitkål
½ röd paprika
1 msk vinäger
1 ½ msk vatten
1 ½ msk olja

Vad äckligt.

hekke skrev:
2088757 Blir det gott då? eller lika äckligt som morsans? :tungan
Ska man inte låta den stå nån viss tid sen? eller är den redo att ätas direkt? :banana

Ja det smakar ju inte som på pizzerian direkt, ska ju helst stå och dra sig några timmar minst.

Peder Rosberg skrev:
2088763 Äsch! va inte så känslig, kan man utföra oralsex så kan man
äta pizza-sallad :hihi

:hihi

SuperMicke skrev:
2088766 Vad äckligt.

Haha, ja visst är jag... :D

Kerplunk skrev:
2088768 Ja det smakar ju inte som på pizzerian direkt, ska ju helst stå och dra sig några timmar minst.

O va segt.. då lär ju jag inte va sugen på pizzasallad längre :3freak

Men jag ska nog göra lite imorn eller nåt.. och lagra tills man blir sugen igen :) BTW hur länge kan man lagra pizzasallad? Tänkte göra några olika testsallader :tummenupp

Ps.. Hur känner man igen vitkål? :3freak :7peta :) :va :confused: :gnissla

Last edited:
Lilla_damen skrev:
2088861 Hahaha :D
Men sant.. fast oralsex är inte äckligt, bara trevligt :banana

Det har du ju rätt i :D
Å jag kan inte komma på att jag har stött på någon otrevlig sallad eller
hamburgare eller vad man nu ska säga,nu när vi ändå pratar om mat he he eeh?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti