Pirelli MT90 vs MT60 vs Michelin Anakee?

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Är på jakt efter ett bakdäck som ger bra grepp och hållbarhet men även funkar hyffsat på grus och väljer nu mellan ovanstående, ngn som har erferenheter att dela av sig?

Vad gäller framdäck så verkar utbudet begränsat, är det MT60 som gäller?

Tack på förhand
Marcus

mada skrev:
Är på jakt efter ett bakdäck som ger bra grepp och hållbarhet men även funkar hyffsat på grus och väljer nu mellan ovanstående, ngn som har erferenheter att dela av sig?

Vad gäller framdäck så verkar utbudet begränsat, är det MT60 som gäller?

Tack på förhand
Marcus

körde Pirelli MT 60RS på min Husa -99 fram o bak o det funkar väl hyfsat. går att köra djävulskt fort på grus med det i alla fall! lite lynnigt vid bankörning då det inte alls varnar innan det släpper. otäcka släpp får man. men detta är just vid extremkörmning på asfaltsbanor. funkar fint på gatan. håller väl en 400 mil typ.
kör pilot sport nu o de är de bästa jag provat hittills. kräver förstås en lite speciell körteknik på grus men det är skoj!
lycka till!
//m

Jag klurar på att ha ett MT60 fram och ngt annat bak, hur funkar MT60 fram? Släpper även det utan varning eller gällde nedstående endast bakdäcket?
Verkar svårt att hitta ngt alternativ till MT60 fram...

/Mada

mindraper skrev:
körde Pirelli MT 60RS på min Husa -99 fram o bak o det funkar väl hyfsat. går att köra djävulskt fort på grus med det i alla fall! lite lynnigt vid bankörning då det inte alls varnar innan det släpper. otäcka släpp får man. men detta är just vid extremkörmning på asfaltsbanor. funkar fint på gatan. håller väl en 400 mil typ.
kör pilot sport nu o de är de bästa jag provat hittills. kräver förstås en lite speciell körteknik på grus men det är skoj!
lycka till!
//m

mada skrev:
Jag klurar på att ha ett MT60 fram och ngt annat bak, hur funkar MT60 fram? Släpper även det utan varning eller gällde nedstående endast bakdäcket?
Verkar svårt att hitta ngt alternativ till MT60 fram...

/Mada

köp ett regndäck fram och ex ett pilot sport lr race bak. annars funkar nog MT60 ok fram. motarden sliter så otroligt lätt fram så där kan man ha ett mycket mjukt däck
//m

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...