Pirelli+BoTT=SANT

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
hej kära Bottare!

Kolla in officiella sidan för att läsa om ett fint erbjudande från Pirelli och Greven!

//Alex Lind

:tummenupp

Bra där!! :tummenupp Vet du om det blir Pirelli för PSBK också?

Edit:@Mrlind. OK, då! :gnissla

Last edited:
Jag har bara hört rykten. Det får andra sprida :) Men det kommer väl info om vad som beslutats inom kort skulle jag tro.

Jag som kör 4 bakdäck på ett framdäck, kostnad om man köper bara bakdäck?

För det måste väl gå?

16,5 vet jag inte hur stort utbud vi "dödliga" har tillgång till... Men annars så kan jag plocka med mig nästa gång jag är på wsbk.. :D

Bifogat

• pirelli.jpg
    pirelli.jpg
    179.4 KB · Visningar: 149
För den oinvigde, varför vill man ha 16.5"?

Det dom "riktiga" pojkarna kör, wsbk, Motogp, fast det förekommer nog 16 tum i gp också..

Ska ge bättre styregenskaper, bland annat.. Här kommer fysiken in i bilden och det överlåter jag till nån annan. :)

16.5"

Ofta ha de samma rullomkrets som 17" däcken. Dvs högre profil = mer gummi i backen.

Tycker alla som kör med 16.5 kör saktare då de aldrig på till fjädringen. Bryter och bäder med i chassiet.

Körde med 16.5 på motarden och det blev sjukt mycket bättre. Gick som på räls och vågade kör riktigt hårt i i sväng. Svängde även bättre. Tror det handlar om den högre profilen vilket gör att hojen trillar in mer i sväng.

Hej hå, kämpa på. idag körde jag cross fan vad kul det är.

En liten fråga: Hur kommer det sig att däcken för BoTT:are kommer att kosta 2995:-/set (plus ca 30:- i miljöavgift) när Pro Superbike förarna får betala 3487,50:-/set :va

Är det olika typer av däck från Pirelli?

http://media.nordicbott.net/2011/01/Sponsoravtal-Pirelli-2011.pdf
http://www.highsider.se/2011-01-31b.aspx

Det fick vi svar på under mc-mässan. Det är olika däck. Pro Sbk kommer att köra de nya 200 breda däcken och nya framdäcken, BoTT priserna gäller de gamla däcken.

Det fick vi svar på under mc-mässan. Det är olika däck. Pro Sbk kommer att köra de nya 200 breda däcken och nya framdäcken, BoTT priserna gäller de gamla däcken.

Den som vill vinna BoTT i år ska alltså köpa dina begagnade däck då! ;)

Back