Pinlock VS Fogcity

Klump

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
Suzuki GSR 600 ABS -08
Hej!
Fått hem mitt nya silvriga visir till min XR1000 och vill sätta i Pinlock i det.
Men sedan läste jag om Fogcity, någon liknande film man sätter på insidan av visiret, utan att borra.

Någon med erfarenhet som kan bekräfta om det fungerar?

Fogcity är i min mening 1000gånger bättre och mycket enklare att montera. Men smaken är som

Jo, billigare är det och fördelen att man slipper borra betyder mycket.
blir till att beställa ett par sådana då.
tack för hjälpen!

Har kört med diskmedel på insidan av mina visir i alla år och har aldrig någon gång upplevt att det har blivit immigt, billigt o väldigt enkelt :-)
Skall för först gången denna säsongen testa pinlock, men efter visir byte blir det diskmedel igen...

Trådkapar lite smått, hoppas det är ok.

Jag har iofs varit nöjd med mitt fabriksmonterade pinlock men kikade lite på grevens sida på fogcity. Det som kallas Hyper Optiks som visst tonar till mörkare i ljus, funkar det bra? Någon som testat?

Även billigare har jag för mig!

Köper mina via greven så dom är hemma på två dagar och tar väl 5min att montera inklusive visir tvätt!

Tar dom verkligen 140 :- i frakt för den lilla saken? Eller läser jag helt galet på hemsidan?
Mvh Tompa

Fogcity är i min mening 1000gånger bättre och mycket enklare att montera. Men smaken är som

Jag anser precis tvärtom efter att ha provat bägge. Fogcity är känsligare och "limmet" smälter efter ett tag eller snart om det blir varmt. Dessutom går det inte att demontera och sen montera igen. På våren när det är kallt på morgonen fungerar det men när man sen kör i värme släpper limmet. Pinlocket fungerar oavsett temp och vill man ta bort det så går det. Då kan man för säkerhets sak limma plopparna som håller innervisiret. Bägge suger i mörker med möten och då är det en fördel att kunna ta loss innervisiret.

Om man nu inte vill mecka med sitt visir så kan man köpa en "foggy mask" vilket jag gjorde här ifrån http://www.respro.com/products/racing/road-racing/foggy_mask/ efter att jag läste denna tråd här på sporthoj http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=167576.

Tillägg;
Det blev dock för mycket meck med masken när jag skulle ta av och på mig hjälmen så det sluta med att jag beställde ett helt nytt visir med pinlock... masken är dock överlägsen (oss med dåligt flås) och man kan flämta och pusta bäst man vill i hjälmen utan imma :)

Jag vägrade betala 140 pengar i frakt på Grevens, så jag snokade runt lite mera, och hittade en marinbutik i Sthlm. Där låg Fogcity Proshield med på REA-listan. Dock så måste man ringa och beställa, men det gjorde inget, superb service, och prislappen landade på 80 buck, inklusive frakt. :tummenupp

Utifall det är någon mera som vill handla så rekommenderar jag denna butik. http://www.batvaruhuset.se/Fyndtorget/MC-tillbeboer.aspx

Mvh Tompa

Trådkapar lite smått, hoppas det är ok.

Jag har iofs varit nöjd med mitt fabriksmonterade pinlock men kikade lite på grevens sida på fogcity. Det som kallas Hyper Optiks som visst tonar till mörkare i ljus, funkar det bra? Någon som testat?

Det funkar skapligt tycker jag. Har aldrig immat för mig

Jag vägrade betala 140 pengar i frakt på Grevens, så jag snokade runt lite mera, och hittade en marinbutik i Sthlm. Där låg Fogcity Proshield med på REA-listan. Dock så måste man ringa och beställa, men det gjorde inget, superb service, och prislappen landade på 80 buck, inklusive frakt. :tummenupp

Utifall det är någon mera som vill handla så rekommenderar jag denna butik. http://www.batvaruhuset.se/Fyndtorget/MC-tillbeboer.aspx

Mvh Tompa

Var hittade du dettta? Hittar inget Fog City på deras tillbehörslista:confused:

Hittade:banana

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!