Pingvinen bjuder upp till tvåhjulsdans!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Hej på er allihopa!

Eftersom allihopa bangade ur i onsdags kväll så tänkte jag erbjuda mig att guida er runt på lite fina småvägar i enköpingstrakten på lördag då vädret ser ut att bli jättefint.

Mitt förslag är att ni kommer till Enköping någon lämplig tid mitt på dagen, typ 11.00 nytankade och ofikade. Därefter åker vi kanonvägarna via Grillby ut till Härjarö där vi fikar. Därefter går färden norr om Enköping upp mot Fjärdhundratrakten där vägarna visserligen är av lite sämre beskaffenhet, men landskapet är kanonfint. Vägen mellan Siggesta och Bred är en av höjdpunkterna liksom den lilla byn Gästre som mest påminner om en fornby.

Tanken är att vi åker i vår egen takt och väntar på varandra vid korsningar och dylikt så att ingen tappas bort. Uppskattningsvis kommer det att bli en tur på sammanlagt ca 15 mil.

Vad sägs? Det vore kul om åtminstone några av er dyker upp så att man kan få sällskap på hemmaplan för en gångs skull.

Det låter helkul! Två frågetecken bara. Jag måste hinna hem till fyra, fem ungefär om jag ska kunna fixa iordning inför festen. Jag måste även kolla efter dagens körning om armbågen tillåter mig att köra imorgon, återkommer i kväll.

Klockan 11.00 i enköping !!
Tror du man är morgonpigg eller.... :crash

Jag hakar i alla fall :tummenupp

När tar vi samling vid pumpen i så fall, 10.00 eller :confused:

Jag kommer inte ens att dyka upp för att sedan åka iväg efter 5 min. Jag ska va bakfull istället :öl

// Mav

Jag tänkte att jag kunde möta upp med er vid rastplatsen/infotavlan som ligger precis efter att ni korsat E18, så slipper ni köra vilse i storstaden. Jag står där strax före 11.00 förutsatt att det inte är poliskontroll där då! :D

Affe_R1 skrev:
När tar vi samling vid pumpen i så fall, 10.00 eller :confused:
HA! Om det blir som i onsdags så behöver vi nog samlas 09.00. :rolleyes:
Det gick vääldigt segt att komma iväg då. :fakta

Edit: Jag kan nog vara med. Det beror på hur mycket det blir ikväll. :öl

Last edited:
Penguin skrev:
Jag tänkte att jag kunde möta upp med er vid rastplatsen/infotavlan som ligger precis efter att ni korsat E18, så slipper ni köra vilse i storstaden. Jag står där strax före 11.00 förutsatt att det inte är poliskontroll där då! :D
Törs vi åka med dig??
Du är ju en magnet när det gäller farbror blå.... :rolleyes:

Låter skoj :tummenupp , men jag jobbar nu i natt så vi får se om jag orkar kliva upp så tidigt , är nog inte i säng före 04.00 skulle jag tro...

MEN ska ställa klockan och känna efter iaf! 10.00 vid Pumpen alltså?

Kongo skrev:
Låter skoj :tummenupp , men jag jobbar nu i natt så vi får se om jag orkar kliva upp så tidigt , är nog inte i säng före 04.00 skulle jag tro...

MEN ska ställa klockan och känna efter iaf! 10.00 vid Pumpen alltså?

Måste ni vara så aktiva nu? Kan ni inte vänta 1 vecka :rolleyes:

Kongo: skippar du hålet i natt så orkar du :crash

M:et skrev:
Det låter helkul! Två frågetecken bara. Jag måste hinna hem till fyra, fem ungefär om jag ska kunna fixa iordning inför festen. Jag måste även kolla efter dagens körning om armbågen tillåter mig att köra imorgon, återkommer i kväll.

Har du vurpat? :confused:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...