Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
KTM 620 skrev:2149722Vet att det finns massa trådar om detta men en snabb fråga:
Ska beställa nu, vilka är bäst ?
Metzeler Sportec M-1 eller Michelin Pilot Road.
KTM 620 skrev:2149722Vet att det finns massa trådar om detta men en snabb fråga:
Ska beställa nu, vilka är bäst ?
Metzeler Sportec M-1 eller Michelin Pilot Road.
Suomalainen skrev:2149816Jämförs inte sportec M-1 med pilot power? Pilot road vill du inte ha iaf, touringdäck... Jag är skitnöjd med power, synd att bakdäcket inte höll mer än 150 mil. Iof blev det mycket nya konstiga svarta streck runt om i stan...![]()
Rasorblade skrev:2149853Hade road på min blade bak och det var ok fäste även på bana......Inte som power eller M1 men det dög.
Eskilsson skrev:2150156Har alltid kört Metzlers däck. Så jag har svårt att gämnföra dom med andra fabrikat. Förutom ett par dunlop 208rr som satt på hojjen och va helt slut när jag köpte den.
Sporttec M1 = Bra grepp på gata, bra grepp även i regn.
Fungerade skitbra på bana i början. Men blev för varma när tempot ökade och smälte innan dom han slitas. Höll en bandag i högt tempo.
Racetec K2 bak / K1 fram = Helt ok på gata även om det tar ett tag att arbeta upp värmen och greppet. Har dock inte fått konstiga släpp pga detta.
Grymt sköna på bana. Känns som om stommen är bättre anpassad för bana. Nya spårval och tajtare kurvor blev möjliga. Tror att jag kan få ut 3 långa bandagar på gotland om jag vänder på bakdäcket. Eller 4 vanliga bandagar.
Gotlands bandagar är underbart långa och man hinner köra mera där.
Framdäcket verkar hålla hur länge som helst. Inne på 5e eller 6e bandagen nu med samma framdäck. Och det finns mycket kvar.
Som touringdäck vet jag inte. Mina däck är tvärslut på sidorna och nya på mitten när jag kastar dom.
Suomalainen skrev:2150017Då kör du inte tillräcklig fort!!![]()
Rasorblade skrev:2150643Haha! jodå......fick en liten highside och la mig i gräset på Falken....![]()
Rasorblade skrev:2150643Haha! jodå......fick en liten highside och la mig i gräset på Falken....![]()
Triggerhappy skrev:2150684Det bevisar att du är för fet för det gaspådrag du försökte dunka ned i backen !!![]()
Eskilsson skrev:2150665Bevisar bara att du kör för sakta in i kurvan och gasar för mycket ut.
Inte att du kör fort![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden