mada
Medlem
Nån som testat Michelins Pilot Power och vet vad som funkar dvs går 160 emot drev/sving eller ej?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mada skrev:Nån som testat Michelins Pilot Power och vet vad som funkar dvs går 160 emot drev/sving eller ej?
hur m,ycket har du skurit på ditt däck då. jag dfår nog skala av lite oxå... har fått ett fint "wave" däck nu.Mr R skrev:Kan bara svara att ett 160 pirelli diablo tar i kedjan, det löser man med en kniv...
EDIT: Med tanke på att du har 4.25 fälg så skulle jag köpa ett 150 däck
Men då är det ju redan skuret och klartchukabowa skrev:hur m,ycket har du skurit på ditt däck då. jag dfår nog skala av lite oxå... har fått ett fint "wave" däck nu.
Håller med 'editen' där. Du får nog en väldigt hög profil om du klämmer på ett 160-däck på en 4.25" fälg. Så satsa på ett 150 som du då dessutom slipper karva i.Mr R skrev:Kan bara svara att ett 160 pirelli diablo tar i kedjan, det löser man med en kniv...
EDIT: Med tanke på att du har 4.25 fälg så skulle jag köpa ett 150 däck
chukabowa skrev:hur m,ycket har du skurit på ditt däck då. jag dfår nog skala av lite oxå... har fått ett fint "wave" däck nu.
Spider skrev:Men då är det ju redan skuret och klart![]()
Håller med 'editen' där. Du får nog en väldigt hög profil om du klämmer på ett 160-däck på en 4.25" fälg. Så satsa på ett 150 som du då dessutom slipper karva i.
Jag har visserlien aldrig sett ett 160 Power på 4.25" men väl Pirelli MTR02 och Metzler M1 och båda får fel profil/blir väldigt höga.
.
haha.. ja jag får låna en mattkniv.. en såndär som e liksom en krok. ska nog bli bra.Mr R skrev:Jag karvade bort 5 mm. Ta en vass kniv det underlättar, jag hade en slö och det var jobbigt![]()
Yasha skrev:Wheeliegirl har ett 160 Pilot Power på sin 4.25"-fälg. Det däcket ser ut som en ballong/svamp/välj liknelse själv. *L* 150/60 passar perfekt. Iaf om jag får säga vad jag tycker och ser.
Om man nu inte tror på att man kan se det på däckets form, så är det bara att se hur mycket av däcket som blir kvar outnyttjat på sidan... *s*
Man kan tolka det som att det behövs rätt man för att använda allt gummimada skrev:Kan man tolka detta som att däcket är för stort för fälgen och greppet blir dåligt eller ser det bara fult ut?
Däcken är ju tillverkade med en viss profil som jag antar ska garantera bästa grepp tillsammans med gummiblandningen. Nu påverkas ju inte gummiblandningenmada skrev:Kan man tolka detta som att däcket är för stort för fälgen och greppet blir dåligt eller ser det bara fult ut?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |