Photo-blocker på reg skylten, nån som testat?

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Photoblocker, sprayen som meför en överexponering av nummerskylten på fordon då dessa fotograferas och således gör att man undviker problemen med fartkameror, har testats av bla trafikmagasinet och polisen. Enligt de tester som trafikmagasinet gjorde (http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6911&a=134112) fungerade den bra, enligt polisen inte alls.

Någon som har testat sprayen och har nån positiv/negativ erfarenhet att dela med sig??

(Det bästa är ju självfallet att inte köra för fort, då har man inget problem, men så smart är man ju inte :tungan )

Undrar vad som händer när skylten blir lite smutsig? Kommer den att skina upp lika mycket då?

frågan är hur många kameror som fotar fordonet bakifrån???
för de lär ju inte vara många av oss om kör mc som har skyllten framifrån....eller??

förövrigt gjorde trafikmagasinet ett test ihöstas med den där sprayen, och den fungerade alldeless utmärkt, och ef mycket om och men så har oxå polisen testat och erkännt att sprayen fungerar. :tummenupp
men man behöver ju inte köra mindre försiktigt för de... :)

Olzki skrev:
Photoblocker, sprayen som meför en överexponering av nummerskylten på fordon då dessa fotograferas och således gör att man undviker problemen med fartkameror, har testats av bla trafikmagasinet och polisen. Enligt de tester som trafikmagasinet gjorde (http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6911&a=134112) fungerade den bra, enligt polisen inte alls.

Någon som har testat sprayen och har nån positiv/negativ erfarenhet att dela med sig??

(Det bästa är ju självfallet att inte köra för fort, då har man inget problem, men så smart är man ju inte :tungan )

Vad jag vet så tar kamerorna bilden framifrån eftersom att det är då dom mäter hastigheten. Har du reg,skylt fram på din hoj :confused: :confused:

Nä tänkte väl det. Bra att gasa vidare alltså :tummenupp

JB

Jas-95 skrev:
Vad jag vet så tar kamerorna bilden framifrån eftersom att det är då dom mäter hastigheten. Har du reg,skylt fram på din hoj :confused: :confused:

JB

Vem har skylten på överhuvudtaget? :va

Jas-95 skrev:

JB

Nej självfallet inte, ibland inte ens där bak :D

Men eftersom jag postade tråden på OT forumet så avser jag naturligtvis fyrhjuliga fordon.

P.S Det är två "t" i attack. D.S :tummenupp

Last edited:
mattsson skrev:
Är inte Photoblocker egentligen bara en burk klarlack med ny etikett och större prislapp?

Ja visst skulle det kunna vara det. Vem skulle inte vilja exploatera en sådan idé om man nu kom på det :D

Kanske något man ska testa först.

Att tvätta regskylten noga, puttsa än mer och sedan lägga på några lager med klarlack (spray) trodde jag var allmänt känt.
Vet många som använt sig av den metode i åratal, fungerar i dom flesta fall där man blir fotograferad eller filmad så länge skylten är ren och fin.
:arsele

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck