Personlighetstest. Från IKEA...

"vilken möbel är du?

Du är TV-stället OBSERVATÖR!"

"... TV-stället svingar gärna en bägare tillsammans med sittkudden PÖSIG.
Hon/han har dessutom intuitivt god kontakt med diskstället GRUNDTAL.
Där golvlampan SKYAR lyser upp med sin närvaro hittar du säkert ett TV-ställ i något hörn, där det står och njuter i golvlampans sällskap. Golvlampans mer ytliga egenskaper ger TV-stället dess lystmäte av skvaller och skandaler.
På kärlekens område gör OBSERVATÖR bäst i att uppvakta matbordet NORDEN eller hallspegeln RISKA för att få en riktigt häftig upplevelse...."

Du är fåtöljen BARKARBY!

"BARKARBY tycker om livets goda. Hon/han är glad, världsvan, social, individualist och ofta morgontrött. De ses av många som samhällets vinnare och är njutare som inte skäms för att visa det. BARKARBY är ofta samlingspunkter på fester och tillställningar. ”Håll ihop med en BARKARBY och du får en glad kväll.” lyder ett bekant talesätt. Men det gäller att se upp, somliga uppfattar BARKARBY som självgod och skrytsam. Detta går inte alltid att slå undan som ren avundsjuka. BARKARBY måste anstränga sig för att vara lyhörd. En smula inkännande har aldrig skadat någon."

"Du är hallspegeln RISKA!

Hallspegeln RISKAs främsta karaktärsdrag är att hon/han är empatisk, generös, snäll och skör. En RISKA är ofta en mycket omtyckt person. En sådan som du gärna dricker te och småpratar i timmar tillsammans med..."

Samma för mig...... Vi får fixa tebjudning nån dag.

Bengan skrev:
"Du är hallspegeln RISKA!

Hallspegeln RISKAs främsta karaktärsdrag är att hon/han är empatisk, generös, snäll och skör. En RISKA är ofta en mycket omtyckt person. En sådan som du gärna dricker te och småpratar i timmar tillsammans med..."

Jag blev oxå en sittkudde som hette pösig...
Gött, ja e en jävla slacker sååååå....

Ge mej en bira nu.

"Du är hallspegeln RISKA!"

Låter ju nästan deprimerande.... :gnissla

haha, det här är humor :)

Du är TV-stället OBSERVATÖR!

Tv-stället OBSERVATÖR beskrivs av vännerna som en god lyssnare, vass iakttagare och snabbtänkt person. Ovännerna ser däremot OBSERVATÖR som en vaksam, misstänksam och skvallrig person med visst kontrollbehov. Den här kritiken bekommer dock inte TV-stället särskilt mycket, du vet var du har dina vänner och fiender. Framför allt vet du var du har dig själv. Andra viktiga karaktärsdrag hos TV-stället OBSERVATÖR är självinsikt, distans, individualism och humor. I mörka perioder drabbas TV-ställ ofta av dysterhet följt av inget-förvånar-mig-längre-längre-känslor. I dessa stunder ska TV-stället OBSERVATÖR särskilt noga passa sig för en von oben-attityd gentemot sina vänner. Inget är så riskabelt som att ta sina vänner för givna.

TV-stället kanske inte skulle erkänna det, men faktum är att de gillar skvaller. Talesättet lyder: "Ett TV-ställ vet att något har hänt innan det hänt." Vill du få veta det först, prata med ett TV-ställ OBSERVATÖR.

Ett känt TV-ställ i historien är August Strindberg.

Blev en SKYAR lampa.

"Golvlampan SKYAR är glad, ambitiös, varm, verbal och social, men också rastlös och melankolisk. Golvlampan besitter ofta en speciell utstrålning och de egenskaper som gör att man inom den här möbelgruppen ofta finner pop- och filmstjärnor och toppolitiker"

Öhhh...jag kan inte sjunga en ren ton och är superdålig på agera. Testat skolpjäs och det var inget för mig. Politik är det tråkigaste jag vet.....
Men varm, social och ambitiös osv är jag ;)

P.S Vi har ju en sådan lampa hemma

Last edited:
Hightuned skrev:
Bokhyllan Billy i mörk faner, är det bra eller dåligt?. :confused:

Jag funderar forfarande. Men jag har nog bestämt mig för att det är bra! :)
Vinnare i långa loppet låter bra...liksom

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...