Perforera skinnställ?

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Jag fick precis hem mitt nya skinnställ och det visade sig att det 2-delade stället inte alls var perforerat som helstället är - skit oxå! :huvet

Kan man få det perforerat någonstans tro?
Någon som har koll på det?

Ingen som vet? Jag e också nyfiken då mitt tvådelade är apvarmt. Vågar man köra på fri hand?

Är väl bara att "go nuts" med håltången.
Rena fina snitt som ser snyggt ut.

Henrik

hehe. Jag hade inte vågat det. Speciellt inte på ett nytt ställ. Hållbarheten kanske blir kass och snart har man kanske en liten reva som sen växer. Men det går kanske att göra på ett bra sätt.

Jag skulle kunna föreställa mig att i massproduktionen så kör dom bara in skinnet i en maskin med en roterande cylinder som har massor med nålar som perforerar skinnet jämt. Sökte lite på youtube om det skulle finnas någon factory tour video som visar lite hur tillverkningen går till men hittade ingen.

slå en pling till tonyz pr look,han hålade lite i mitt ställ.och det blev jämnt och symetriskt desutom.finns en länk till han på highsider.se vet jag/daniel

Jag hade nog returnerat stället och köpt ett perforerat. Om du perforerar stället försvinner allt vad garantier heter ut genom fönstret, och det finns heller inget som säger att stället ens har kvar sin funktion i samma utsträckning.

Det är för övrigt mer till perforering än att bara sticka hål på stället.

Limma fast en sjöfågel på hjälmen och åk cross runt en sjö när sjöfågeljakten har börjat?

Jag fick svar från Erik Jernberg på Jernbergs i Malung. Citat:
"Att perforera ett helt skinnställ är svårt och skulle bli mycket kostsamt, men däremot går det naturligtvis att med en hålpipa slå hål på vissa ställen som t.ex. under armarna och på en del andra ställen där man vill ha in luft. Kostnaden beror mycket på hur krångligt det är att ta ur fodret och hur skinnstället är gjort i övrigt. Man kan troligen inte göra hål i fodret utan att förstöra det. Mycket beror också på vilket material det är i skinnstället.
Jag kan inte lämna något pris utan att ha sett stället och få veta mer exakt hur mycket hål du vill ha. Du får nog räkna med minst en tusenlapp."

Jag snackade med FC-Moto igår där jag köpte stället. Jag kommer att skicka tillbaka det 2-delade stället så skickar de ett perforerat rejsställ istället. Rejsställen har både perforering och löstagbart foder (i övrigt samma modell, Alpinestars SP-1) medans det 2-delade saknade båda dessa eminenta egenskaper...
Till saken hör att jag redan haft rejsstället hemma då FC-Moto först skickade fel. Vad lack man blir när de inte kan beskriva grejerna korrekt. En av baksidorna med att tjacka grejer över nätet...

F.ö. så gillade jag förslaget om att sätta en fågel på huvudet. :D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...