Pendlar hur gör ni?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Jag kör varje dag till jobbet och har tidigare kört i gortexställ men efter att ha klotat i slutet av förra sommaren har jag insett att det är skinn som gäller.

Men alla ni som kör i skinnställ byter ni om på jobbet eller kränger ni på er stället över? För mig funkar inte byxorna men kan ha skjorta under jackan så nu kör jag med gortexbyxa och skinnjacka. Inte särskilt stilrent jag vet!

Finns det några skinnbyxor som inte sitter som klistrade på låren men ändå ger bra skydd?

//Dafe

Får du plats med mer än underkläder under skinnstället så är det för stort.

Att försöka ha skjortan under är nog dömt att misslyckas om du inte vill gå omkring och se ut som du precis klättrat ur torktumlaren.

Då får byta om på jobbet och ta med dig kläder i ryggsäck, alternativt ha en extra uppsättning på jobbet.

Jag kör Goretex för att kunna ha kläder under. Har även skinnställ men blir för bökigt att hålla på att byta om då vi inte har något bra omklädningsrum.

I vilken hastighet klotade du med Goretex-stället?

De gånger jag kör hoj till jobbet kör jag i skinnställ och byter om på jobbet. Alla andra varianter tycker jag är sämre, av olika anledningar.

Kostym/ombyte på jobbet.. ..och nå't skit till håret. Vill ju inte se ut som man har knullrufs när man träffar klienter eller delägare.

det där me skinnställ/kläder är inget problem, utan mer svettet när man kör under sommaren..när det är riktigt varmt ute..

Skinnställ och rygga , byter om på jobbet.:tummenupp

Gortex med kläder under
När jag kör i skinn så får kläderna ligga i ryggan

Jag kör Goretex för att kunna ha kläder under. Har även skinnställ men blir för bökigt att hålla på att byta om då vi inte har något bra omklädningsrum.

I vilken hastighet klotade du med Goretex-stället?

Jag höll 50-60 och bromsa omkull mig stället höll inte. Därav vill jag ha läder och tanten har bilen vår sommar och höst.

Halvarssons har jag för mig hade ett bra textil ställ... stog i ett Bike test där de testade just skinn vs. textil

Last edited:
Jag höll 50-60 och bromsa omkull mig stället höll inte. Därav vill jag ha läder och tanten har bilen vår sommar och höst.

Kan du utveckla att det inte höll? Gick tyget sönder och du blev mer skadad till följd av det?

När jag pendla på hoj böt jag om på jobbet och duschade på jobbet. Man är inte så fräsch efter 6mil i skinnställ :)

Jag kör med goretex men utan fodret på sommaren, funkar till nöds att ha kostym under då. Problemet är att blir det minsta varmt blir man svettig som fan och då ser man ostruken ut hur man än gör :)
Annars får man öva på att vika skjorta och ha en väska med sig men det är ju lite halvbökigt...

Började min pendlarsäsong nu i veckan, kör med skinnställ och rygga med fräsch skjorta o brallor. Svidar om när jag kommer till jobbet. Det är ju lätt fixat på muggen, lite hårfix sen är man med i matchen:banana

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...