Pendla med motorcykel. Ryggsäck? Matlåda?

grodpa

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2022
Hoj
Yamaha
Halloj!
Jag ska börja köra hoj till jobbet efter ett långt uppehåll. Känner mig nästan lite dum som ställer frågan men hur gör folk med det praktiska kring att ha med sig basala saker, matlåda, mm? Det naturliga är ju såklart att köra med ryggsäck men känner mig lite orolig kring att åka runt med en hård matlåda i glas (eller annat material) om olyckan skulle vara framme.

Är jag onödigt nojjig eller ska jag använda någon annan lösning? Tankväska är ju ett alternativ men känns lite meckigt att montera på/av varenda dag. Hur gör ni andra?

När jag åker till jobbet har jag en liten tankvaska med magnetfäste, bara att lägga på tanken o åka. Rymmer matlåda och ett klart visir som är bra att ha om man jobbar kväll. Dock ska man inte wheeela med magnetväska☝️ fick hela väskan först i huvudet och fick sen vända o hämta korv stroganoffen i diket.

En tankväska med click fäste är super smidig och ligger inte emot tanken så blir inte några repor i lacken.

När jag åker till jobbet har jag en liten tankvaska med magnetfäste, bara att lägga på tanken o åka. Rymmer matlåda och ett klart visir som är bra att ha om man jobbar kväll. Dock ska man inte wheeela med magnetväska☝️ fick hela väskan först i huvudet och fick sen vända o hämta korv stroganoffen i diket.
Hahahaha

Halloj!
Jag ska börja köra hoj till jobbet efter ett långt uppehåll. Känner mig nästan lite dum som ställer frågan men hur gör folk med det praktiska kring att ha med sig basala saker, matlåda, mm? Det naturliga är ju såklart att köra med ryggsäck men känner mig lite orolig kring att åka runt med en hård matlåda i glas (eller annat material) om olyckan skulle vara framme.

Är jag onödigt nojjig eller ska jag använda någon annan lösning? Tankväska är ju ett alternativ men känns lite meckigt att montera på/av varenda dag. Hur gör ni andra?
Vad har du för hoj ? Finns mängder med små väskor på 2,5-10liter att välja mellan

Biltema magnet tankväska är bra ihopfälld får matlåda extra handskar fuskolle plånbok o lite annat småkraft plats.

Utfälld får bilbatteri 8 liter mjölk 4 kartonger ägg hjälmen osv plats.

Kanske dock ej finns att köpa längre whonows.

Liten tankväska med klickfäste (SW Motech Pro Micro) för nycklar och plånbok, inget bökande med fickor för att öppna garage etc, men jag har alltid rygga också för datorn. Funkar toppen tycker jag. Har plats över i ryggan för en del om så behövs, plus bagagenät under cutsen. Fick många leenden i trafiken på fredagarna med två bag in box på cutsen. :)

Matchar ju bra till rött och svart.

Tuppkam på hjälmen nästa?
Go for it, hålla igen kan andra göra.

Jag pendlar och kör toppbox. Matlådan åker i en ryggsäck I toppboxen. Inte lika smäckert som en liten tankväska kanske men jäkligt gött att kunna stanna på vägen hem å handla. Ryggsäcken upp på ryggen och matkassen i boxen.

Extra plus att kunna slänga hjälmen i om man ska in på något ärende någonstans och vill slippa släpa på den.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra