Pendla med 2t crossar?

Jag tycker att det låter som en väldigt dum idé eftersom timmarna tickar snabbt då. Kolv, filter, olje och tändstift-byten kan lätt bli dyrt då. Sen ska väll lagren bytas (motor, sving, hjul etc) och däcken slits ner snabbt om det är mjuka crossdäck.

Men en 80cc kanske inte kräver så mycket service, det jag skrev uppe är bara generellt för crossar. Någon annan får gärna svara på om 80cc är så farligt service-krävande.

Men du ska nog fundera på om du vill pendla med en 2-taktare, kör själv en 125 cc 2-takt och det är väll ganska snarlikt som vad du tänk köra. (mer effekt dock) Massvis med ljud och nästan det enda jag kan tänka på i de högre farterna är bränsleförbrukningen. Dessutom, detta gäller alltså för min hoj, så är den otroligt nervös att köra med i höga farter (100+). Varvtalet hamnar nämligen över effekttoppen, tror jag, och minsta lilla gas ger acceleration, i princip. Om man inte gasar så bromsas man ner, det gör den ganska nervös (och lite aggresiv :hihi) att köra i höga hastigheter.
 
Tanken har inte slagit dig att en cross inte får gå på vägen?
 
Jag pendlade med en riktig racing-cross (2t) i en månad, det var riktigt kul men inte på slutet då jag fick göra en hel-motorrenovering :näsblod
 
Jag pendlade med en riktig racing-cross (2t) i en månad, det var riktigt kul men inte på slutet då jag fick göra en hel-motorrenovering :näsblod

haha låter ju inte direkt trevligt...körde du långt? jag är mest rädd för att den ska värme nypa om man kör långt...aldrig hänt dig?
 
haha låter ju inte direkt trevligt...körde du långt? jag är mest rädd för att den ska värme nypa om man kör långt...aldrig hänt dig?

körde 5mil om dan (3mil motorväg) och i rusningstrafiken fick jag varva ur den ibland så inte de inte skulle sura igen, värmenypte aldrig men du som ska köra luftkylt är risken större :tummenupp
 
körde 5mil om dan (3mil motorväg) och i rusningstrafiken fick jag varva ur den ibland så inte de inte skulle sura igen, värmenypte aldrig men du som ska köra luftkylt är risken större :tummenupp


Bara jag som tror att hojen som annonseras om i signaturen bara blir mer och mer lättsåld?
 
Åkte en hel del med HVA 430 på gatan, hade planer på gatdäck långt innan motarderna var påhittade, men det var väl lite självplågeri:D
 
Åkte en hel del med HVA 430 på gatan, hade planer på gatdäck långt innan motarderna var påhittade, men det var väl lite självplågeri:D

:D... Hade oxå en HVA 430 för många år sen...en -83 el -84 har jag för mig. Det var en upplevelse att åka gata med den....vibrationer o höga varvtal o över 120 km/h så vibrerade allt så mkt så synen blev grumlig. Allt flöt ihop till ett gytter....:D. Men det var en ganska elak hoj på att gå....:)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top