PDA/Handdator?

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Då ingen läste och kunde hjälpa mig på datasidan, postar jag den här också.
Ska köpa en PDA, men vilken ska man ha? Jag vill kunna fixa till Word & Excel i den, behöver inte ha den till att surfa med. Eventuellt skicka mail, har tittat på Palm Zire 71
http://www.teknikmagasinet.se/shop/...roductID=650040 Och på en Palm Tungsten T3 http://www.teknikmagasinet.se/shop/...roductID=650042 Det är ju en prisskillnad på dem och frågan är, är det värt mellanskillnaden eller ska jag titta på ett annat märke? Det är en jungel där ute. Tack för hjälpen / R

Har du kollat på Dell's varianter?
Bra priser och uppfyller dina Word & Excel-krav.

/Mart

HP IPAQ tycker jag. Dom kör med PocketPC som operativsystem dvs Windows och då har du ju excel,word,mediaplayer m.m. och det är ganska likt en vanlig dator med windows. Men de beror ju oxå på vad du tänkt använda den till för det är ju onödigt o köpa en värsting som har alla slags funktioner. Kolla efter en som har de funktioner som DU behöver o kan tänkas använda... www.dustin.se har många HP IPAQ

Last edited:
Skippa Zire, du kommer att bli besviken, det blev jag.

Dell (som nå'n skrev) är ett bra och billigt alternativ!

Njutarn skrev:
HP IPAQ tycker jag. Dom kör med PocketPC som operativsystem dvs Windows och då har du ju excel,word,mediaplayer m.m. och det är ganska likt en vanlig dator med windows. Men de beror ju oxå på vad du tänkt använda den till för det är ju onödigt o köpa en värsting som har alla slags funktioner. Kolla efter en som har de funktioner som DU behöver o kan tänkas använda... www.dustin.se har många HP IPAQ

IPAQ-arna är trevliga men dyra! Jag har en själv men skulle idag köpa en DELL
som klarar allt _väsentligt_ lika bra till betydligt lägre pris!

http://www1.euro.dell.com/content/products/compare.aspx/handhelds?c=se&l=sv&s=dhs

/M

Jag har en Ipaq som jag har fått via jobbet, jag kan säga att en PDA är det sista jag skulle köpa. Köp en mobil med kalenderfunktion istället om det är nått sådant du vill ha.
Jag använder inte min alls, har inte varit igång på ett år.....
///M

Jag funderar på att köpa en iPaq 1940.
Om du klarar dig utan Bluetooth så finns 1930 som är relativt billig.

Jag använder en gammal iPAQ 3660. Vansinnigt bra till anteckningar, och liknande sådana saker. Har byggt ut minnet till 1GB, så jag kikar på filmer och lyssnar mp3.

En sån får man tokbilligt begagnad, och då förlorar man inte så mycket på dem.

Varför köpa en ny och förlora massa pengar när man kan köpa en fin begagnad för halva priset?

Mingves skrev:
Jag har en Ipaq som jag har fått via jobbet, jag kan säga att en PDA är det sista jag skulle köpa. Köp en mobil med kalenderfunktion istället om det är nått sådant du vill ha.
Jag använder inte min alls, har inte varit igång på ett år.....
///M
Håller med. Jag har två som ligger och skräpar. En Ericsson och en Palm. Den första var rolig i tre dagar. Den andra var inte rolig ens en dag. Nån som vill köpa en Palm m505, använd en dag?

Jag kör Palm Tungsten.
Den är jäkligt bra faktistk, men lite tung kan jag tycka. Batteridriften är också si och så. Skulle jag välja om skulle jag nog ta en med windows ce på.

SonyEricssons P900 har fått jäkligt bra kritik av mina kollegor som har den, om du nu vill ha en kombinerad mobil/pda. Lite buggig, men överlag riktigt trevlig.

John skrev:
Jag använder en gammal iPAQ 3660. Vansinnigt bra till anteckningar, och liknande sådana saker. Har byggt ut minnet till 1GB, så jag kikar på filmer och lyssnar mp3.

En sån får man tokbilligt begagnad, och då förlorar man inte så mycket på dem.

Varför köpa en ny och förlora massa pengar när man kan köpa en fin begagnad för halva priset?

har oxå en iPAQ 3660! hur har du lyckats att klämma in 1GB?

Freppa skrev:
SonyEricssons P900 har fått jäkligt bra kritik av mina kollegor som har den, om du nu vill ha en kombinerad mobil/pda. Lite buggig, men överlag riktigt trevlig.
jag kör en P800 och fassan en P900... väldigt få skillnader, tyvärr har ingen av dem något som kan liknas vid word eller excel(går troligen att ladda ner dock) ...men kalendern använder jag flera gånger dagligen :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti