PC III, Wire tap

Lord Lucifer

Death means just life...
Gick med
16 Jan 2005
Hoj
Jupp
Hej.

Skulle koppla in en PC III på min knarr (GSX R 1000 -05) i helgen men upptäckte att jag saknar en eldetalj, kallad Wire tap i kopplingsmanualen (se bifogad bild).
Någon som ligger på en sådan eller har någon ide om var man kan finna en :confused:

Bifogat

• Wire tap.jpg
    Wire tap.jpg
    66.2 KB · Visningar: 126
Det är en "strömtjuv" (=wire tap), förmodligen för TPS-signalen att döma av bifogad bild. Själva "tjuven" brukar följa med i kartongen men Du kan med fördel ordna en säkrare anslutning själv genom att skala kabeln, löda fast kabeln till PC:n och försegla med krympslang.

Lycka till:)

Det är en "strömtjuv" (=wire tap), förmodligen för TPS-signalen att döma av bifogad bild. Själva "tjuven" brukar följa med i kartongen men Du kan med fördel ordna en säkrare anslutning själv genom att skala kabeln, löda fast kabeln till PC:n och försegla med krympslang.

Tack för ditt svar.

Jag hade dock tänkt försöka undvika att karva i det befintliga elsystemet.
Men när jag googlade ordet "strömtjuv" så verkar det som om denna typ av kontakt finns på Swedol så det kanske löser sig i alla fall :tummenupp

Javisst finns den att köpa, Biltema eller Insjö-Claes har den säkert i sortimentet - en "giljotin" för befintliga kabeln och en flatstiftsanslutning mot PC:n.

strömtjyven karvar iofs ett hål i isoleringen påkabeln också, glappa brukar dom börja göra efter ett tag när det kommit in fukt o skit i dom också, bättre att skala upp, trä på krympslang, löda ihop och krympa, det blir en riktig långtidsstabil skarv.
Konstigt för övrigt, brukar inte power commanders ha kontakter man kopplar in till allt utan att behöva göra såna där ingrepp?

edit:så här ser classes förgreningshylsa ut: http://www.clasohlson.com/se/Förgreningsklämma/Pr250358000

Konstigt för övrigt, brukar inte power commanders ha kontakter man kopplar in till allt utan att behöva göra såna där ingrepp?

Ja jag trodde det också men inte på den jag hade köpt i alla fall.

Efter att jag tittat på en strömtjuv och dess funktion så känns det nog endå som om lödning med krymslang är det som gäller.

Tack för era svar :tummenupp

En annan nackdel me strömtjuv e att via jacket så kan/kommer vatten att börja vandra i ledningen - sugs ju upp som av ett snöre.

Därför är det t.ex vettigt att löda lite på kabeln strax bakom en vanlig otätad kabelsko o dra krympslang/tejp - för o tillverka ett stopp.

Ganska tråkigt jobb o börja och byta enstaka hela ledningar i elsystem:crash

*/ ?>
Back