Passar detta slipon på 620sc -01?

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
Tänkte byte ljuddämpare på min KTM 620SC -01. Denna Akrapovic bör ju bli bra och verkar ju passa, röret på Aktan blir väl motsvarighet till böjen på originalet?

Bör detta slipon bidra till mer effekt eller blir det bara roligare ljud, bättre vrid? Om man far efter att bestycka om förgasaren osv pga att man bytt avgas, måste man byta allt (dvs även rören) då för att det ska funka? :va

Bifogat

• avgassystem.JPG
    avgassystem.JPG
    61.8 KB · Visningar: 30
Ja det passar! Du behöver bara byta sliponet. Låt orginialkröket vara bara. Förgasare måste du nog bestycka om efter bytet. Jag gissar att du måste höja Main Jet (huvudmunstycke) några steg upp och kanske flytta trottelnålen ett hack upp.

Last edited:
Ok, va bra. Den är lite repig o så, vad kan sliponet vara värt tror ni? 5300kr ska det kostat nytt och jag tror hälften är för att det är ett Akra? Fina grejer men det är nog inte så bra så att prisskillnaden väger upp mot ett Sebring eller noname för 2000kr nytt eller? Hittade något som hette Viper för 2200kr nytt, är det något att ha över huvud taget? Viper:

http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&products_id=6

5300:- kompisen fick ge 3900:- för ett Akra slip-on utan rabatt även om det
var för 1 år sedan :va

Svårt och säga vad det är värt men halva priset knappast mer skulle jag betala. Flödet är ju rätt bra på den dämparen rakt å fint. Det kommer bröla fint utan Db killer, kompisens låter lite väl högt utan buttplugg. Då har han kvar orig kröken också!

Akra är Akra det kommer man inte ifrån men om man lägger ut 5300:- så sparar jag nog ett tag till och köper ett helsystem. Btw: synd att du inte hann köpa TomK,s dubbla sebring helsystem som Krille 666 har nu på sin 660, ruskigt ljud!

Nån här hade köpt Viper men vet ej hur denne är nöjd eller inte men det verkar vara ok.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back