Nu håller jag på att bli galen! Senast jag provade hjälmar så konstaterade jag att Arai Chaser passade mitt ovala huvud bäst. Idag skulle jag prova på nytt bara för att vara på säkra sidan innan köp och jag kan inte förstå vad jag tänkte. Arai Chaser sitter ganska bra över huvudet, men det känns som att jag nästan har läpparna mot "hakskyddet" eller vad man nu ska kalla det och nästippen tar i. Jag provade en Shoei Raid II och den satt bättre, men däremot så satt den inte lika tight på sidorna av huvudet. Jag gissar att Shoei är lite rundare i formen. Nu var jag frustrerad och provade Arais RX-7:a och den satt bäst hitills, tyvärr så kostar den lite väl mycket för min tänkta budget.
Så nu är frågan, vad finns det för hjälmar som kan tänkas passa mig med smalt huvud? Hur är AGV, Suomy, Shark och X-lite i "skallform"? Finns det kanske någon Shoei-modell som är lite smalare?
Suck, mina stackars öron.
Så nu är frågan, vad finns det för hjälmar som kan tänkas passa mig med smalt huvud? Hur är AGV, Suomy, Shark och X-lite i "skallform"? Finns det kanske någon Shoei-modell som är lite smalare?
Suck, mina stackars öron.