Passageraren sitter inge bra där bak, hur gör ni?

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Har nu införskaffat mig en gsxr600. Sadeln är så pass lång att det bakom mig är ett stort tomrum. Bönan där bak på pallen blir sittandes 10-20cm från min rygg, och det blir ju inge vidare när man slår av på gasen eller bromsar in.

Hur gör ni? Måste jag lägga nästa lön på pizza så jag fyller ut sadeln? :tungan

scud skrev:
2284734 Har nu införskaffat mig en gsxr600. Sadeln är så pass lång att det bakom mig är ett stort tomrum. Bönan där bak på pallen blir sittandes 10-20cm från min rygg, och det blir ju inge vidare när man slår av på gasen eller bromsar in.

Sätt på en enkelcuts så är problemet löst! :)

scud skrev:
2284734 Har nu införskaffat mig en gsxr600. Sadeln är så pass lång att det bakom mig är ett stort tomrum. Bönan där bak på pallen blir sittandes 10-20cm från min rygg, och det blir ju inge vidare när man slår av på gasen eller bromsar in.

Sluta jucka på tanken. Sätt dig längre bak så är problemet löst. :tummenupp

MrRoadSnail skrev:
2284758 Sluta jucka på tanken. Sätt dig längre bak så är problemet löst. :tummenupp
Hmm.. men det är ju så gosigt o sitta där nära när tanken vibrerar? :p

scud skrev:

Enkelt ... köp min ST4s så sitter ni bägge bekvämt, får Öhlins dämpare, kanon Brembo bromsar, mycket pulver och ett underbart ljud :)

säg åt henne att stödja händerna mot tanken så hon inte åker in i dig när du bromsar, när man gasar så tycker jag att man sitter så pass framåtlutad (när man sitter bakpå) att det inte är några problem med att ramla bakåt. Om hon skulle åka kakåt så hinner hon iaf ta tag om magen. :tummenupp

har faktiskt också det problemet med min donna när hon åker bakpå. det e ju inget skönt och sitta långt bak på sadeln känns ju helmongo...
finns det något bra knep. hon flyger ju fram och tillbaka där bak. tillochmed(do it) ramlat ner på min sadel.

kan ju faktiskt ha singelcuts och ändå skjutsa henne hehe.... :fatta!

Giganstisk silkon bröst "alla lollo ferari" då är nog problemaet löst.
Om ni nu inte vill det så pröva med händerna på tabken...

Får tjejen att skaffa egen hoj.
Det är inge kul att köra med ballast.

Jag o tjejen brukar göra på följande sätt.

Jag tar en ryggsäck med tex handdukar i så slipper hon kröka rygg så mycket o glappet försvinner.

Funkar kanon.

MVH Blondie

När jag brukade sitta bak så satt jag med händerna på tanken. Funka bra!

Om du gillar hojen, och inte vill byta, får du angripa problemet bakifrån: Sätt dig på pallen själv :rofl :rofl

Blondie skrev:
2284883 Jag o tjejen brukar göra på följande sätt.

Jag tar en ryggsäck med tex handdukar i så slipper hon kröka rygg så mycket o glappet försvinner.

Funkar kanon.

MVH Blondie

Galenskap eller genialitet? Intressant tips som åtminstone måste testas!

Problemet för passageraren blir annars inte bara att de kanske åker fram och bakåt, utan även att det blir en rätt påfrestande sittställning som man inte orkar med någon längre tid.

Skithojar, konstruerade för ölmagsraggare :fyllisar

jP skrev:
2285036Problemet för passageraren blir annars inte bara att de kanske åker fram och bakåt, utan även att det blir en rätt påfrestande sittställning som man inte orkar med någon längre tid.
Skulle tro att dom är konstruerade så här av en anledning. Vilket säger oss att konstruktörerna också är mänskliga :rolleyes:

Det här är ett klassiskt problem: Dom vill alltså säga ifrån hemma, men törs inte. Alltså konstruerar man skiten så kärringen inte vill åka med, problemet löst :D

Det är av precis samma anledning som dom ökar efffekten lite varje år i hojarna: Ju längre äktenskap, desto snabbare måste man ta sig hemifrån ibland :rofl

Intresanta svar :p
Händerna på tanken fungerar inte då hon är ganska kort (läs 156.5) så armarna räcker inte dit.. Får nog spara pengar så hon får :tuttar :tuttar :)

:mattias Så HÄR löser det sig: det finns överdag att köpa till baksadeln, ett sk. anti-glid.
Kolla ebay...

Hon lär sig... Efter ett tag vet hon exakt när du tänker bromsa eller gasa. Bekvämt blir det nog aldrig, men det är skillnad att köra med skjuts och att köra med bagage.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman