Partiledardebatt TV4 hos Kvällsöppet kl 22.40

Det enda svar man kan få ut av en partiledardebatt, är att dom inte kan ge några ....

Egentligen är det inte värt att se dessa debatter. Brukar sällan komma fram något man inte redan visste. Man sitter mest och stör sig på hur de slingrar sig från att svara på frågor. Troligtvis kommer inget nytt fram. Det är för tidigt i valrörelsen.

Egentligen är det inte värt att se dessa debatter. Brukar sällan komma fram något man inte redan visste. Man sitter mest och stör sig på hur de slingrar sig från att svara på frågor. Troligtvis kommer inget nytt fram. Det är för tidigt i valrörelsen.

Då kan jag upplysa dig om att i denna debatt kommer du kunna störa dig rejält på att ungdomsförbunden kommer applådera sönder sig oavsett vad som sagts, fy fan vad jag hatar ungdomsförbund - oavsett partitillhörighet. Gå med i vuxenförbundet om ni är så jävla lillgamla. :mad:

Man borde lägga ner ungdomsförbunden. De skapar inga självtänkande individer oavsett partitillhörighet. Tragiskt nog är dagens ledande politiker produkter av just ungdomspartier och det hör man tydligt i deras retorik.

Man borde lägga ner ungdomsförbunden. De skapar inga självtänkande individer oavsett partitillhörighet. Tragiskt nog är dagens ledande politiker produkter av just ungdomspartier och det hör man tydligt i deras retorik.

Det är ju inte ens begåvade unga människor med ambitioner, se på dem hur de sitter och ler tomt. Jävla fån. De skulle platsa i Bygg Max ko-diarré reklam, som liggandes under bajset.

Dock glädjande att Fredde är rysligt het ikväll, han gör ju Mona-mos för fan. :)

"Här är vårat vallöfte, var är erat?" :D

Fan va fint det är att se en retoriker vår allas statsminister Fredrik köra över skatan Mona.

Jävla drömmare dom där sossarna.

Fan va fint det är att se en retoriker vår allas statsminister Fredrik köra över skatan Mona.

Jävla drömmare dom där sossarna.

:rofl
Det här kan vara:
a) den största positiva överraskning jag fått genom ett tv4-program någonsin
b) det roligaste MOna-mos som någonsin gjorts

Nyss körde Mona lite föorortsfolkligtgnällprat som säkert går hem vid allmogeborden:
"Durå, hur mycke ska ru sänka skatterna?"

:lol

Jag sätter en rejäl slant på att de seriösa tidningarna kommer benämna Mona som totalt utspelad imorgon bitti. :)

"Här är vårat vallöfte, var är erat?"

Jaja den har vi hört förut!

Sanningen är att Mona äger Fredrik i afton :D

Förövrigt djävligt trist, det blixtrar inte till en enda gång! Kan ju fan tro att bägge går på något starkt lugnande..

Dock glädjande att Fredde är rysligt het ikväll, han gör ju Mona-mos för fan. :)

"Här är vårat vallöfte, var är erat?" :D

Den här debatten tar Reinfeldt hem. Mona är ju skrämmande okunnig för att inte säga osaklig.

Socialdemokraterna, Vänstern och Miljöpartiet kommer inte att vara bra för Sverige.

Lyckligtvis tror jag inte de vinner kommande val om inte Alliansen gör bort sig rejält.

Den här debatten tar Reinfeldt hem. Mona är ju skrämmande okunnig för att inte säga osaklig.

Socialdemokraterna, Vänstern och Miljöpartiet kommer inte att vara bra för Sverige.

Lyckligtvis tror jag inte de vinner kommande val om inte Alliansen gör bort sig rejält.

Jag har varit livrädd rätt länge att Mona ska förstöra landet tillsammans med Vänsterpartiet Kommunisterna men nu fick jag för första gången på länge hopp. Håller med helt om att Mona är ju helt lost, lingonvecka är det för sent i livet för så det måste vara bakfylla. Så där kass är hon inte ens hon vanligtvis.

Kom en till floskel-folklig idiotkommentar nyss:
-Devajuintesåjamenajuuuuu

Snacka för fan som en kommunpolitiker åtminstone, om du nu vill bli statminister med Vänsterpartiet Kommunisterna. :mattias

Inte ens ärkesossen Lotta Gröning kunde påstå att Mona vann.

Åh det här bådar gott. :)

Snygga glasögon DN:s debattör hade :näsblod

Näste debattör säger något i stil med att "Alliansen har tagit hela Socialdemokraternas politik :D

Det är väl inget nytt i under den politiska himmeln. Socialdemokraterna närmade sig högern under tidigare val för att nämna ett exempel.

Ända sedan Mona blev partiledare och stadsminister kandidat har jag känt mig rätt lugn. Jag tror Alliansen har kommande valet i egna händer. Orosmomentet är om Alliansen gör bort sig på något sätt. Det gjordes ju några misstag inledningsvis. Förhoppningsvis har man tagit lärdom av dem. Till skillnad från Socialdemokraterna tycker jag att Alliansen visar att de ändå lyssnar på opinionen och väljarna. De kan erkänna att de inte gjorde allt rätt.

Tror inte att Socialdemokraterna hanterat den kris vi haft och fortfarande har på samma sätt som Alliansen. De hade gått in och gjort om samma misstag som man gjorde när det gällde varvsindustrin.

Otroligt tröttsamt med vänsterns "retorik". Kan de för sitt liv inte komma på något nytt än:

-Jamen ni sänker bara skatten för de rikaste -argumenten.

och den nya:

-Jamen ni har ju höjt skatten för pensionärerna.

Det är väl ganska uppenbart att så inte är fallet, eller?

Vänster försöker ju uppenbart locka till sig de stackarna som är utan jobb nu genom att lova dem guld och gröna skogar. Undra hur det sett ut om vänstern fått regera nu under krisen.

Jaja den har vi hört förut!

Sanningen är att Mona äger Fredrik i afton :D

Förövrigt djävligt trist, det blixtrar inte till en enda gång! Kan ju fan tro att bägge går på något starkt lugnande..

Kikade du på samma debatt som oss andra eller?

Last edited:
Mona:
Menar du med att kalla dom som som förlorat sina jobb för dom som inte arbetar ?

Bra retorik Mona, bra.:D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...