Parkeringstips

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Höpp!

För det första vet jag ej vart jag skulle posta detta och jag hittar inget liknande.

Tips på hur man parkerar sin hoj säkert på PARKERING där man måste betala. Typ på hur man undviker att någon rycker åt sig lappen och så kommer man tillbaka och det sitter en helt annan lapp än förut på hojen.

Telefon parkering... hur smidig som helst.... finns i stockholm i allafall
vet inte om den tjänsten finns på din ort!!!....

Telefon parkering... hur smidig som helst.... finns i stockholm i allafall
vet inte om den tjänsten finns på din ort!!!....

Berätta gärna lite mer om den tjänsten :/. På min ort/kommun så är det fri parkering bara TAXI och handikapp som är speciella. (är också vän med kommun tanterna så att :tungan) på de flesta ställena. Ingen betalning.

http://www.mc-parkering.se/ Verkade praktiskt. Kanske ska införskaffa mig en sådan då man ska pendla med hoj till skolan nån dag och liknande.

jag anslöt bågen till easypark här i sthlm.
Hur smidigt som hellst.
Bara att ringa/smsa då man anländer och ev ange hur lång tid man ska stå.
om ingen tid angiven så smsar man då man åker därifrån.

Brukar oftast använda "bilparkering" då det inte finns nått uppenbart urvägen ställe att parkera på.

Detta är lite lustigt:
Om du parkerar i en bil-ruta / på gatan kan du få parkeringsböter av pbolag om du är utan plapp/sms parkerat.
Parkerar du på "utanför" vägen, dvs vid cykelställ, ett träd etc så är det inte pbolagen som får sätta böterna... (tror det är polisen som ska göra det då)
och därmed slipper man pbot. (iom att de som då ska göra det inte har tid/orkar bry sig)

Det bästa är att parkera hojen i P hus. Gratis är det också och det regnar inte på den.

Nämen fyfan, reste inte eländet upp den som kört ner knarren? Hoppas fan den som gjorde det lämnade en lapp i alla fall så du kunde kontakta han/hon?

Såg det hända på ca 50 meters håll. Sprang fram till bilen men när jag kom fram satte kärringen spiken i botten och körde därifrån. Lyckligtvis var det en dam som antecknade bilnumret då jag var för ursinnig för att tänka. Väntar på att polisen ska styra upp, det var ca ett halvår sen.

Men låt oss inte hijacka tråden med min incident, det var bara menat som ett parkeringstips! :näsblod

Men låt oss inte hijacka tråden med min incident, det var bara menat som ett parkeringstips! :näsblod

Jag har varit gör rädd att just det där skulle hända mig när jag parkerat på en smockad parkering. Usch... Vill inte tänka på't.

Men bra som P tips :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...