Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har också för mig det, men jag är inte säker. Det var ju liksom 18 år sedan man skrev ett teoriprov sist.ska det inte vara skrivet inom (7-17) om det gäller Lördgar, och i 07-17 om det gäller Söndagar ??? är inte 100% men har för mig att det ska vara nått liknande...
Är lastbils chaffis i Sthlm inner stad, och det finns inget värre än att komma fram till en lastzon och finna en bil mitt smäck i zonen, vet inte hur många gånger man har funderat på att släppa en 2 tons pall över den parkerade bilen, parkera gärna, men se bara till att du är borta när tiden är inne..
Men är det inte lite kul när "sten-håkan 49" får stå dubbelparkerad med skogaholmsscanian och med diskbrock och ömmande knän försöka få upp pallyften för trottoarkanten för att det står en S-class på lastzonen vars ägare
"yuppi-henkan 32" är inne hos revisorn och försnillar bort några millar från skatten?
Är lastbils chaffis i Sthlm inner stad, och det finns inget värre än att komma fram till en lastzon och finna en bil mitt smäck i zonen, vet inte hur många gånger man har funderat på att släppa en 2 tons pall över den parkerade bilen, parkera gärna, men se bara till att du är borta när tiden är inne..
..fast visst är det härligt att man får stå i 10 minuter på lastzon utan att riskera böter?Speciellt så när man vet att man står ivägen för alla lastbilar.
Du vet att det inte är "lastbilszon" va? Att man faktiskt KAN lasta ur en vanlig bil också?
Jo det är jätte skoj att släpa upp och ner på tunga burar och pallar på trottoarer och över kantsten..Men det är ännu roliagre att ringa till parkeringsbolaget, som kommer och bogserar bort bilen i från platsen, eller om han bara har lite tur, får en fin liten böteslapp på framrutan. Fast det är väll Stockholmarna vana vid, dom har väll mängdrabatt allihoppa..
![]()
Jo jag vet att det är en "Lastzon" där vanliga bilar oxå kan lossa och lasta, men till 99% så står det en bil där som säkerligen har stått där hela natten...
Antigen igenomfrusen eller igenimmad...
Jag är fullt medveten om att det är ett aber utan like att köra lastbil i innerstan men det jag reagerar på är att lastbilschafförer i många fall verkar få för sig att lastzoner är "deras".
Jag höll på att lasta ur min tidigare jobbkärra på en lastzon. Var uppe med det sista och när jag kom ner så hade en drickabil ställt sig utanför mig trots att det såklart fanns gott om plats. Den lilla feta chaffören vägrade flytta på sig med ursäkten att: -"Du vet.. Vissta lastar ju va.." varvid han sen satte sig ner och skulle käka på stället han leverat dricka till.
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |