Parkeringsböter på mc.

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
CBR 1000 RR
Fan inte sant. Kom hem parkerade hojen in och ut lite senare.
Och har fan får parkeringsböter.

Första i min historia på mc.

Nån mer än mig som lyckats med detta ?

Skall överklaga denna tills jag dör då det va på i o utlastningsområde
Och unde 10 min som det knappt tar att dra på sig ett Skinn ställ.

Last edited:
Jovars...nedstucken lapp mellan vajrarna på styret är väl standard. Har hänt mig i alla fall en gång på en helt vanlig Stockholmsgata. Man skulle väl haft P-biljett när man inte stod i MC-ruta men det kan ju vara lite problematiskt - vem säger att ingen kommer och knycker den?

Orkade aldrig överklaga den gången - jag har stått olagligt så många gånger utan att det hänt något så ibland får man ta en helt enkelt. Men kör hårt med överklagandet - ibland går det!

Jaja mensan! ca 2 år sedan i Södertälje.
Betalar numera i princip alltid för hojjen och ställer den förståss lagligt.

För en månad sedan var vi i Schweiz, Andermatt och jag var så nära att åka fast för felparkering!
Polisen kom instormandes på det lokala bageriet
och sa med barsk ton "Nein, nein schnell bitte!"

Så, välkommen i gänget :)

För typ fem år sen råkade jag få in framhjulet i lastzon när jag hastade in på gymet. Kom ut efter 1timme o hade en bot på 700kr intryckt bland vajrarna. Hur i helvete tänkte den människan med blocket då...? :va Är fan fortfarande lack! :mad:

Slangade hem förbi rödljus, fick inga böter på det o det kändes som jag gick + - 0.:tuttar

Parkerade i cykelstället utanför ICA Supermarket i Ängelholm och fick 400 riksdaler för att jag inte stod på anvisad plats aka P-plats för bil vilket jag ansåg onödigt att uppta med hojen.
Bara att betala och se glad ut.

Det hjälper heller inte att skylla på att lappen blåst bort, I Hbg t ex vill de att man tar med sig lappen och får man en bot så rivs boten när biljetten visas upp annars får man betala...

Fick p-bot i Göteborg i våras, mitt emot SAS Radison Hotel vid Drottningtorget.
Har dock överklagat ( & hoppas på en förmildrande dom, av principskäl..) då de påstod att jag parkerat på "Gång eller cykelbana" när jag i själva verket stod parkerad på cykelparkering med gott om lediga platser (mc-parkeringen alldeles intill var "full" av typ fyra hojar..Ca 3-4 meter parkering för mc & 100 meter för trampcyklar..)
Får se vad som händer..

Parkerade i cykelstället utanför ICA Supermarket i Ängelholm och fick 400 riksdaler för att jag inte stod på anvisad plats aka P-plats för bil vilket jag ansåg onödigt att uppta med hojen.
Bara att betala och se glad ut.

Det hjälper heller inte att skylla på att lappen blåst bort, I Hbg t ex vill de att man tar med sig lappen och får man en bot så rivs boten när biljetten visas upp annars får man betala...

Ah se där, en till som fått bot för parkering vid cykelställ.. 400 låter lite mer rimligt än 800 som jag fick pröjsa.. Det kan du vara glad för ;)

Last edited:

Det låter ju utmärkt, bara att skita i avgiften, och de få gånger man får en böteslapp frågar man vänligt någon bilist om man kan få den begagnade P-lappen när han/hon ska köra iväg från parkeringen. Tada!

Fick en parkeringsböter i Stockholm av Q-park.
Det sjuka är att jag betalade parkeringsavgiften och stoppade biljetten i fickan, då det tidigare hänt att jag blivit av med biljetten då jag tejpade fast den på rutan.

Sen när jag kom för att hämta hojen hade jag fått en p-bot. Åkte hem, surfade in på deras hemsida och överklagade det hela och förklarade att jag med mening stoppat biljetten i fickan då jag ville försäkra mig om att ha en giltig biljett utifall att jag skulle råka ut för en p-bot.

Nu har de svarat att de inte kan godta överklagan!!?

Någon som vet hur man parkerar en MC utan att få p-bot? (Då det INTE finns någon specifik mc-parkering i närheten...)

Någon som varit med om liknande?

Verkar vara olika för olika bolag, beroende på om det är privatägt eller kommunen.

Tacksam för svar och tips!

//Tapeworm

jag brukar parkera under parkeringsförbud skylten vid b-tema när jag hälsar på där. och ibland på trottoarer eller gångvägar. funkar hur bra som helst :tummenupp

Fick en parkeringsböter i Stockholm av Q-park.
Det sjuka är att jag betalade parkeringsavgiften och stoppade biljetten i fickan, då det tidigare hänt att jag blivit av med biljetten då jag tejpade fast den på rutan.

Sen när jag kom för att hämta hojen hade jag fått en p-bot. Åkte hem, surfade in på deras hemsida och överklagade det hela och förklarade att jag med mening stoppat biljetten i fickan då jag ville försäkra mig om att ha en giltig biljett utifall att jag skulle råka ut för en p-bot.

Nu har de svarat att de inte kan godta överklagan!!?

Någon som vet hur man parkerar en MC utan att få p-bot? (Då det INTE finns någon specifik mc-parkering i närheten...)

Någon som varit med om liknande?

Verkar vara olika för olika bolag, beroende på om det är privatägt eller kommunen.

Tacksam för svar och tips!

//Tapeworm

tag med dig reg skylten. har du betalat så borde du ha rätt att stå i en ruta. tycker att du ringer dit och ber dem stoppa upp boten så djupt de bara går

Något jag lärt mig om att parkera hojen: Ställ den där den inte är i vägen och ta med skylten. Alternativt ställa den där det inte förekommer någon biltrafik och således inga lapplisor, såsom innergårdar, torg och annat kul. Jag har betalat min första och sista p-bot!!

Det flesta parkeringsfirmor tar rejäla chansningar vad jag noterat.

Har de väl satt dit boten så kommer de aldrig ge med sig förrän tingsrätt. Men väl där så får de vika ner sig väldigt ofta.

Har fått p-bot då jag lastade i och ur med bilen. Var borta 5 minuter.

Men orkade inte dra det hela... Men har hört vänner som gjort det och haft stor framgång.

De chansar liksom att de flesta likt mig inte orkar gå vidare med det till ett rättsfall. Illa tycker jag, men de tjänar garanterat på det i längden.:gnissla:gnissla:gnissla

Lady in red: hur gick det och vad skrev du i överklagan?
Har fått en bot för att jag stod i fel riktning (bakhjul mot trottoar så bilar ska få plats)
Frågade en lapplisa hur jag skulle stå, han sa cykelställ vilket gav ytterligare 700kr...

Vad har ni för skruvanordning på era skyltar?

Fick en p-böter, stod på "bil"plats.

Ring/mailade att jag hade köpt en biljett men att antingen hade någon tagit den eller blåst bort, fick p-bötern avskriven.

Men detta var ju ca 2 år sedan nu, vet inte om det funkar fortfarande.

:)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...