Parkering vid globen?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Umm.. Ska till globen på konsert med mamsen på söndag. Har aldrig varit där och kommer ha rätt kort tid på oss att parka å så innan konserten börjar.

Nå tips på vars man ska ställa sig?

Edit: Hörde nu att det finns massvis av parkeringar där. Så det är väl lugnt då kanske.. :tomten

Last edited:
skoteridioten skrev:
Umm.. Ska till globen på konsert med mamsen på söndag. Har aldrig varit där och kommer ha rätt kort tid på oss att parka å så innan konserten börjar.

Edit: Hörde nu att det finns massvis av parkeringar där. Så det är väl lugnt då kanske.. :tomten

Tja! jag var i Globen i måndags, du kan parkera i garaget på Arenavägen 36, om jag inte minns fel,

Mvh Marcus

skoteridioten skrev:

Själv brukar jag alltid ställa mig i bostadsområdet på Gullmarsplan, det är gratis (c:a 5 minuters gångväg till Globen) :tummenupp . Har för mig att parkeringshuset på Arenavägen är *svindyrt* men kan ha fel.

Såg att du aldrig varit där, kanske bättre att navigera direkt till garaget isåfall.

Last edited:
Valen skrev:
Själv brukar jag alltid ställa mig i bostadsområdet på Gullmarsplan, det är gratis (c:a 5 minuters gångväg till Globen) :tummenupp . Har för mig att parkeringshuset på Arenavägen är *svindyrt* men kan ha fel.

Såg att du aldrig varit där, kanske bättre att navigera direkt till garaget isåfall.

De 2 första timmarna är gratis(!) sen vette f*n vad det kostar.

Om du/ni hinner promenera ca 400-500 m är omradet till höger om huvudinfarten till Slakthusomradet (kolla enirokartan) ett hett tips.... utanför bommarna vill tilläggas. :tummenupp

Good luck!

Bortom slakthusområdet finns det en skola där det oftast är ledigt på skolmatsals parkeringen.

Bifogat

• se_MapImageLocator.gif
    se_MapImageLocator.gif
    30.5 KB · Visningar: 652
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT