Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Adda skrev:Hur länge hade du stått där...? Där jag bodde förut använde vi besöksparkeringen... Efter ett tag började lisorna komma o lappa... Om det bara är en P-skylt får man bara stå i 24 timmar...Har för mig att det är typ så...
Klart att du får stå där. Inget tillstånd krävs för "din" plats.Super-Henkan skrev:Jag fick böter för att jag inte hade tillstånd för att stå där. inte för att jag har parkerat mer en 24 timmar. de hade inte fyllt i någon ventilkontroll heller.
Jag pratade med ett annat parkeringsbolag som lappar oxå i mitt område och de sa att jag fick stå där.
//Henrik
Super-Henkan skrev:Jag fick böter för att jag inte hade tillstånd för att stå där. inte för att jag har parkerat mer en 24 timmar. de hade inte fyllt i någon ventilkontroll heller.
Jag pratade med ett annat parkeringsbolag som lappar oxå i mitt område och de sa att jag fick stå där.
//Henrik
t-rex skrev:Jag fick 700 för att jag ställde mig mitt på en "förbud att stanna" parkering och gick iväg.
Ogina jävlar....
vågen skrev:"förbud att stanna" parkering? Om det är förbud att stanna så får man ju inte heller parkera.![]()
tjockisbulle skrev:därför alla har råd me snabba hojjar, kolla in deras bilar.![]()
neeerå inge ont om saab 900, hade en likadan som första bil som jag efter 1år sålde till skroten.![]()
ursäkta urspårningen.
Överklaga. Det gör jag alltid,
har tillomed försökt med att min katt var akut sjuk och därför dubbelparkerade jag. Sann historia, tyckte det var värt ett försök, det funkade ju när sambon behövde åka till akuten så varför skulle det inte funka när kissen behövde ?![]()
Super-Henkan skrev:Jag har fått böter för att jag har parkerat utan tillstånd på en besöksparkering...
Super-Henkan skrev:Jag fick sabben av syrran... men det börjar bli dyrt med alla böter... sen så har sambon en bil... som är betydligt finare och nyare...
Salig skrev:Alltid trist med böter...
Vid besöks parkeringar brukar det oftast vara så att de boende i området har p-tillstånd, som deras gäster måste lägga väl synligt i framrutan. Vid p-platsen brukar det då stå: Besöksparkering, tillstånd erfodras.
Skall du överklaga krävs ett namn på den aktuella personen i området som man besökte och att besöksparkeringen tillhör rätt fastighet.
Fick det svaret när jag skulle överklaga en tjuvparkering jag gjort...
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |