Parkera???

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Jag har fått böter för att jag har parkerat utan tillstånd på en besöksparkering... men vart fan ser man att man behöver det på en söndag???
Enligt mig så behöver man aldrig tillstånd på besöksparkeringen.

Min bil är den vita saaben...

//Henrik

Bifogat

• Bild 077.jpg
    Bild 077.jpg
    98.3 KB · Visningar: 526
Hur länge hade du stått där...? Där jag bodde förut använde vi besöksparkeringen... Efter ett tag började lisorna komma o lappa... Om det bara är en P-skylt får man bara stå i 24 timmar... :gnissla Har för mig att det är typ så...

Adda skrev:
Hur länge hade du stått där...? Där jag bodde förut använde vi besöksparkeringen... Efter ett tag började lisorna komma o lappa... Om det bara är en P-skylt får man bara stå i 24 timmar... :gnissla Har för mig att det är typ så...

Jag fick böter för att jag inte hade tillstånd för att stå där. inte för att jag har parkerat mer en 24 timmar. de hade inte fyllt i någon ventilkontroll heller.

Jag pratade med ett annat parkeringsbolag som lappar oxå i mitt område och de sa att jag fick stå där.

//Henrik

Super-Henkan skrev:
Jag fick böter för att jag inte hade tillstånd för att stå där. inte för att jag har parkerat mer en 24 timmar. de hade inte fyllt i någon ventilkontroll heller.

Jag pratade med ett annat parkeringsbolag som lappar oxå i mitt område och de sa att jag fick stå där.

//Henrik
Klart att du får stå där. Inget tillstånd krävs för "din" plats.
Lapplisan har lappat dig felaktigt, överklaga.

P-lisan måste varit skelögd och trott att du stod på handikapp.
Gå in och överklaga.

Super-Henkan skrev:

//Henrik

Då är det bara att överklaga!!! Stå på dig bara!! Jobbigt när sånt händer :huvet

Jag har överklagat... men det sjuka är att jag har fått en p-bot på samma plats veckan efter igen... och det var samma signatur på bägge boterna...
Jag skicka ett mail och bifoga samma kort som ni ser.
//Henrik

Jag fick 700 för att jag ställde mig mitt på en "förbud att stanna" parkering och gick iväg.

Ogina jävlar....

t-rex skrev:
Jag fick 700 för att jag ställde mig mitt på en "förbud att stanna" parkering och gick iväg.

Ogina jävlar....

"förbud att stanna" parkering? Om det är förbud att stanna så får man ju inte heller parkera. :va

edit: förresten så själv tycker jag det är sjukt svårt att parkera utan att stanna :tungan

står det tillstånd 8-18 på skylten till vänster??'

edit:det gäller dock inte din parkering, fast lisan som lappat din bil tyckte nog att det gjorde det, gör nog det egentligen, men du kan nog skylla bort böterna på dålig skyltning...

ÖVERKLAGA!

Det är ju uppenbart att du har rätt!

Till höger om dig är det handikappsparkering, till vänster om BMW'n krävs tillstånd.

Både du och BMW'n står på besökande, vanlig P-skylt, alltså får du stå där i 24 timmar.

:hej

därför alla har råd me snabba hojjar, kolla in deras bilar. :Bugar

neeerå inge ont om saab 900, hade en likadan som första bil som jag efter 1år sålde till skroten. :tummenupp

ursäkta urspårningen.

Överklaga. Det gör jag alltid,
har tillomed försökt med att min katt var akut sjuk och därför dubbelparkerade jag. Sann historia, tyckte det var värt ett försök, det funkade ju när sambon behövde åka till akuten så varför skulle det inte funka när kissen behövde ? :va

tjockisbulle skrev:
därför alla har råd me snabba hojjar, kolla in deras bilar. :Bugar

neeerå inge ont om saab 900, hade en likadan som första bil som jag efter 1år sålde till skroten. :tummenupp

ursäkta urspårningen.

Överklaga. Det gör jag alltid,
har tillomed försökt med att min katt var akut sjuk och därför dubbelparkerade jag. Sann historia, tyckte det var värt ett försök, det funkade ju när sambon behövde åka till akuten så varför skulle det inte funka när kissen behövde ? :va

Jag fick sabben av syrran... men det börjar bli dyrt med alla böter... sen så har sambon en bil... som är betydligt finare och nyare...

Super-Henkan skrev:
Jag har fått böter för att jag har parkerat utan tillstånd på en besöksparkering...

Ser ut som om du parkerat helt juste tycker jag. :va

SAAB är en fin bil. Jag hade en vit 900 som var så snygg att nån idiot till och med stal den :D

//daniel

Super-Henkan skrev:
Jag fick sabben av syrran... men det börjar bli dyrt med alla böter... sen så har sambon en bil... som är betydligt finare och nyare...

Läckert,
fick också den sabben jag hade av min syrra.
:tomten

Alltid trist med böter...

Vid besöks parkeringar brukar det oftast vara så att de boende i området har p-tillstånd, som deras gäster måste lägga väl synligt i framrutan. Vid p-platsen brukar det då stå: Besöksparkering, tillstånd erfodras.

Skall du överklaga krävs ett namn på den aktuella personen i området som man besökte och att besöksparkeringen tillhör rätt fastighet.

Fick det svaret när jag skulle överklaga en tjuvparkering jag gjort...

Salig skrev:
Alltid trist med böter...

Vid besöks parkeringar brukar det oftast vara så att de boende i området har p-tillstånd, som deras gäster måste lägga väl synligt i framrutan. Vid p-platsen brukar det då stå: Besöksparkering, tillstånd erfodras.

Skall du överklaga krävs ett namn på den aktuella personen i området som man besökte och att besöksparkeringen tillhör rätt fastighet.

Fick det svaret när jag skulle överklaga en tjuvparkering jag gjort...

Min tjej bor i området... hon har aldrig hört talas om något sådant tillstånd... borde inte det stå på någon skylt?

Som ni skriver bör det stå på en skylt, män det behöver inte på privat mark.
Dom kan meddela hyresgästerna i området via brev eller anslag om parkeringsregler mm.
Kan även stå i hyreskontraktet om regler för boende och parkering.
Parkerar man på kommunens mark ska det anslås i trafikföreskrifter som gäller inom gränserna. Så ta inget för givet.
Givetvis tycker jag att man ska överklaga din parkering, till hänvisning till skyltningen.
Lycka till.

Ähhh, det där är solklart en felaktig bot. Dom kan ju inte köra sina egna regler bara för att det är privat. Då kan du ju ringa och snacka med dom och sedan skicka en räkning på 700:- till dem för den tiden du satt i telefon.

Det går säkert enklare om du hänvisar till en person du besökte, men rent juridiskt vet jag inte vad som "besöksparkering" innebär. Vad händer om den man tänkt besöka inte var hemma nä man knackade på? Måste man springa tillbaka för att inte få böter då :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT